وزارت خارجه ایرلند اعلام کرد درخواست شهروندان انگلیسی برای دریافت گذرنامه ایرلندی در سال ۲۰۱۸ دو برابر شده است.

پس از برکسیت درخواست انگلیسی‌ها برای گذرنامه ایرلندی افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) درخواست شهروندان انگلیسی برای دریافت گذرنامه افزایش پیدا کرده است.

وزارت خارجه ایرلند روز دوشنبه اعلام کرد درخواست شهروندان انگلیسی برای دریافت گذرنامه ایرلندی در سال جاری میلادی (2018) 22 درصد افزایش یافته است، یعنی نسبت به سال‌های گذشته و پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا این آمار دو برابر شده است.

بنابر گزارش این وزرات‌خانه، سال 2018 نزدیک به 100 هزار انگلیسی واجد شرایط از طریق دریافت گذرنامه نزدیک‌ترین همسایه خود (ایرلند) سعی کردند شهروندی اتحادیه اروپا را حفظ کنند. در حالیکه این آمار در سال گذشته 81 هزار نفر بود و یک سال پیش از رأی به خروج از اتحادیه اروپا (2015) 46 هزار نفر.

به نوشته رویترز، هر شخصی که متولد جمهوری ایرلند یا ایرلند شمالی باشد یا یکی از والدین او ایرلندی باشد واجد شرایط دریافت گذرنامه ایرلندی است، هم‌اکنون 6 میلیون شهروند انگلیسی واجد چنین شرایطی هستند و می‌توانند شهروند دو تابعیتی باشند.

مردم انگلیس سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ نحوه خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار