سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در زمین‌های اوقافی

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در زمین‌های اوقافی فارس در پی توافقات با جهاد کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الیاس رضایی معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: زمین‌های اوقافی زراعی بسیاری در استان فارس در دست مستاجران اوقاف است و با توجه به سیاست‌های جدید و کم‌آبی‌ها در این استان، روی آوردن به کشت‌های گلخانه‌ای و متراکم را ضروری کرده است.

وی افزود: با توجه به قانون و مقررات سازمان اوقاف و امور خیریه، مستاجران از تبدیل این زمین‌ها به گلخانه استقبال نمی‌کردند و نیازمند اتفاقات جدیدی در این حوزه بودیم.

رضایی گفت: همین مساله مشکلاتی را هم برای مستأجران ایجاد می‌کرد و هم باعث کاهش بهره‌وری در این زمین‌ها می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: با وجود این مسائل، نیازمند احصاء مشکلات و تمرکز برای ایجاد راهکارها، تصمیمات و توافقاتی در راستای حل مسئله بودیم.

وی افزود: چندین جلسه با حضور کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه و جهاد کشاورزی فارس برگزار و نتیجه آن به پیش‌نویسی منتهی شد که بخش عمده مشکلات کشاورزان در آن رفع می‌شود.

رضایی گفت: در ظرف چند روز آینده و با حضور مدیران کل هر دو اداره، این پیش‌نویس نهایی و اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: بحث رفع مشکلات مدت اجاره زمین‌های کشاورزی اوقافی، تسریع در روند گرفتن مجوز‌های لازم از سازمان اوقاف از چند ماه به چند روز و موضوع معافیت بخشی از پذیره‌ها از طرف اوقاف، بخشی از مشکلاتی است که با این توافق حل می‌شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان فارس نیز در توافق‌های صورت گرفته و برای حل مشکلات کشاورزان مستأجر اوقاف در تبدیل زمین‌های فوق به گلخانه، همکاری لازم را صورت می‌دهد.

انتهای پیام/چ

کشت‌های گلخانه‌ای در زمین‌های اوقافی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.