رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی مشاعی بین اداره اوقاف و اداره منابع طبیعی تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛علی افشاری در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان پیرامون تعیین تکلیف اراضی مشاعی مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک و انعقاد تفاهمنامه‌های مشترک بین ادارات مختلف به روند حل مشکلات سرعت بیشتری می‌بخشد.
وی با اشاره به نشست‌های متمرکز بررسی وضعیت اراضی مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی عنوان کرد: بر این مبنا بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های ملایر، بهار و کبودراهنگ در این نشست تعیین تکلیف می‌شود.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اراضی مشاعی بین اداره اوقاف و اداره منابع طبیعی مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته است، ادامه داد: تعیین تکلیف این اراضی منجر به جلوگیری از سوء استفاده این افراد نسبت به اراضی اوقافی و منابع طبیعی شده است.
وی ابراز داشت: هنگام پیگیری‌های اداره اوقاف سوء استفاده‌کنندگان از اراضی همچنان مدعی مالکیت منابع طبیعی بر این اراضی بودند.
افشاری اظهار داشت: بر اساس هماهنگی و بررسی‌های صورت گرفته بین اداره کل منابع طبیعی و اداره اوقاف استان همدان در حال حاضر این مشکل رفع شده است.
وی ابراز داشت: تعیین تکلیف اراضی مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی سبب می‌شود که هر یک از دو سازمان برنامه‌ریزی مشخصی را در راستای بهره‌برداری از زمین‌های مذکور داشته باشند که این روند به توسعه و عمران اراضی استان می‌انجامد.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه انعقاد تفاهمنامه سازمان اوقاف ومنابع طبیعی گامی محکم در احقاق حقوق موقوفات و بیت‌المال است، گفت: تشخیص املاک موقوفه از منابع طبیعی از اهداف اصلی این تفاهمنامه است.

انتهاي پيام/ ش ک
برچسب ها: اراضی ، اوقاف ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.