سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ثبت احوال کاشمر:

شاخص ولادت در کاشمر ۱۰ درصد کاهش یافت

رئیس ثبت احوال کاشمر گفت: ۱۰ درصد شاخص ولادت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رضا برکند رئیس ثبت احوال کاشمر در دیدار با فرماندار کاشمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۲۰۹۱ واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ولادت و وفات ثبت شده در مهلت قانونی به ترتیب ۹۹.۹ درصد و ۹۹.۶ درصد بوده است تصریح کرد: بر اساس جمع بندی عملکرد مربوط به شاخص‌های طرح پوشش وقایع حیاتی در سطح بندی ادارات تابعه خراسان رضوی، شهرستان کاشمر در شاخص ثبت وفات رتبه برتر را در این استان کسب کرده است.

رئیس ثبت احوال کاشمر گفت: وفات ثبت شده در مدت مزبور ۵۴۰ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳.۷۵ درصد کاهش داشته است.

برکند بیشترین فراوانی نام پسران را ابوالفضل و امیر حسین و نام دختران را فاطمه و زینب عنوان کرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی ثبت احوال صدور کارت ملی هوشمند است که از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون ۹۰ هزار و ۵۹۵ درخواست ثبت شده و ۸۲ هزار و ۲۱۱ کارت ملی هوشمند به مردم تحویل شده است.

وی تصریح کرد: برابر اعلام سازمان ثبت احوال شهروندان تا پایان امسال فرصت دارند نسبت به درخواست صدور کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

رئیس ثبت احوال کاشمر گفت: در راستای تسهیل و ارائه خدمات مناسب به همشهریان ۶ مرکز و دفتر پیشخوان در شهر کاشمر و ریوش آماده ارائه خدمات برای صدور کارت ملی هوشمند هستند.

برکند دیگر اقدامات صورت گرفته در ثبت احوال کاشمر را صدور مکانیزه ۴۱۵۸ شناسنامه، ۳۸۴ رای هیات حل اختلاف، ۱۳۶۱ خلاصه رونوشت وفات، ۲۴ مورد تغییر نام و ۱۱۷ مورد تغییر نام خانوادگی عنوان کرد.

نبی پور فرماندار کاشمر هم در این دیدار با تاکید بر لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه گفت: کار ثبت احوال تنها ثبت وقایع چهارگا نه نیست بلکه نقش بسزایی در حفظ هویت تک تک افراد جامعه بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، به عنوان یکی از منایع مهم آماری و اطلاعاتی در برنامه ریزی‌های کلان نقش مهمی دارد از این رو تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها با ثبت احوال را می‌طلبد.

فرماندار کاشمر صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند را از اقدامات ارزشمند برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم دانست و گفت: باید در زمینه دریافت کارت ملی هوشمند به افرادی که تاکنون اقدام ننموده اند اطلاع رسانی صورت گیرد.

نبی پور از دیگر اقدامات مهم ثبت احوال را آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی عنوان کرد و افزود: با فراهم سازی زیر ساخت‌های استراتژیک دولت الکترونیک، این مهم به مرحله توسعه و پیشرفت رسیده است.
 
انتهای پیام//و.ت
 

بیشترین فراوانی نام پسران را ابوالفضل و امیر حسین در کاشمر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.