رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران خراسان رضوی:

ممانعت از جعل با استفاده از سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی/از ۲۶ شهریور ماه سال ۹۲ سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی فعال شده است

ممانعت از جعل با استفاده از سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی/از ۲۶ شهریور ماه سال ۹۲ سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی فعال شده استرئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی گفت: از زمان فعال شدن سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی جلوی بسیاری از جعل‌ها گرفته شده است.
 
محمد رضا غلامپور رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  گفت: وظایف دفاتر رسمی شفافیت حقوق افراد و عدالت دو گروه حقیقی و حقوقی است و علت اکثرا اختلافات در دستگاه قضایی عدم مراجعه مردم به سند رسمی می‌باشد که این سند که برخلاف سند عادی انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: موضوع منشاء بسیاری از شکایت‌ها پیش‌فروش‌های عادی بوده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی در رابطه با اینکه پیش‌فروش ساختمان و آپارتمان مشکلات زیادی ایجاد کرده گفت: همزمان با صدور سند رسمی شناسنامه فنی ساختمان که با هزینه حق‌التحریر و حق‌الثبت بسیار پایین صادر می‌شود که پروانه ساخت هم توسط شهرداری صادر شده و مقدمات صدور اسناد رسمی در مشهد و استان به خوبی فراهم شده و وظیفه بنگاه هم در حد مذاکرات مقدماتی بوده و هزینه آن هم نیم درصد قیمت ساختمان میباشد که برای مثال برای یک واحد ۵۰۰ میلیون تومانی ۵ میلیون تومان دریافت می‌شود.

غلامپور افزود: نکته مثبت ثبت سند در ادارات اسناد رسمى این است که سند رسمی لازم‌الاجرا است و در صورت وجود هرگونه مشکلی نیاز به حضور دادگاه نمی‌باشد و این پیگیری‌ها در دفاتر اسناد رسمی قابل انجام است.

وی تصریح کرد: از ۲۶ شهریور ماه سال ۹۲ سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی فعال شده است و سامانه‌ای که با ثبت احوال لینک بوده باعث جلوگیری از جعل می‌شود.

انتهای پیام// ا. آ
 

لازم الاجرا بودن ثبت سند رسمى برای اسناد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار