سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان خبر داد؛

اخذ مجوز جذب ۵ هزار معلم در خوزستان

استاندار خوزستان از اخذ مجوز جذب ۵ هزار نفر به عنوان معلم در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در همایش بزرگداشت هفته سواد آموزی که امروز چهارشنبه ۵ دی ماه در تالار طلائیه اهواز با حضور آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان برگزار شد، گفت: مجوز جذب ۵ هزار نفر به عنوان معلم در آموزش و پرورش استان اخذ شده که امید است بزودی این کار در شرایط کاملا عادلانه صورت گیرد.

وی بیان داشت: جذب این تعداد معلم تاثیر زیادی در افزایش کیفیت آموزش و توزیع عادلانه امکانات نیرو تعلیم و تربیت در استان دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه میانگین رشد سوادآموزی کشور سالانه ۲/۳ درصد است تصریح کرد: استان با رشد سالانه ۲.۸ درصد در حوزه سوادآموزی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه مجموعه سوادآموزی به عنوان یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی از ابتدای انقلاب تاکنون موفقیت‌های گسترده‌ای را در سطح جامعه رقم زده است افزود: درصد سوادآموزی از ۴۷/۵ درصد قبل از انقلاب به ۹۲/۵ در سال ۹۵ رسیده است.

گسترش سوادآموزی مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار خوزستان گسترش سوادآموزی در جامعه را مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: ارتقاء شاخص‌های سوادآموزی ارتباط معناداری با کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد، زیرا فرد باسواد کمتر به سمت ارتکاب بزه‌های اجتماعی می‌رود، به همین دلیل باید همه تلاش‌ها در راستای ارتقای وضعیت سوادآموزی و دانش متمرکز شود.

وی با اشاره به اهمیت کاهش فاصله سوادآموزی بین زنان و مردان در جامعه گفت: این فاصله با تلاش‌های صورت گرفته توسط مجموعه سوادآموزی کشور به ۵ درصد رسیده است.

شریعتی بیان داشت: بانوان ظرفیت‌های بالایی در همه حوزه‌های عملکردی کشور دارند، تنها راه استفاده از این ظرفیت عظیم گسترش سوادآموزی و دانش در بین جامعه بانوان است.

وی با اشاره به طرح‌های سوادآموزی تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها راه اندازی مراکز یادگیری محلی است، راه اندازی این مرکز در زندان در راستای آموزش سواد به زندانیان می‌تواند کمک بسیار خوبی به جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خشونت باشد.

محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲ دیدگاه سنتی و فرهنگی در حوزه سوادآموزی وجود دارد که در دیدگاه سنتی تنها داشتن سواد کافی است که در این حالت فرد لزوما به سمت ایفای نقش تاثیر گذار در جامعه هدایت نمی‌شود و در دیدگاه فرهنگی به فردی باسواد گفته می‌شود که مشارکت اجتماعی دارد و در جامعه تاثیر گذار است، آنچه ما امروز بدان نیاز داریم افزایش و رشد افراد تاثیرگذار در جامعه است.

وی اذعان داشت: نخستین شاخص توسعه در دنیای امروز سرانه چاپ و نشر کتاب و روزنامه که بر اساس اعلام سازمان یونسکو سالانه در ایران به ازای هر فرد ۲ کیلوگرم کتاب و برای هر فرد اروپایی ۳۵ کیلوگرم کتاب در سال چاپ می‌شود.

تقی زاده بیان کرد: سواد آموزی تنها نباید در چهارچوب مدرسه باشد و باید خارج از مدرسه نیز دانش آموزان با کتابخوانی آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: زمانی می‌توان به یک جامعه با سواد گفت که برخی شاخص‌ها در جامعه از جمله تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای و مصرف مواد مخدر کاهش یابد.

انتهای پیام/گ

استخدام ۵ هزار معلم در آموزش و پرورش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.