بررسی معضلات آموزش و پرورش خوزستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به بررسی مشکلات آموزش و پرورش استان و دستاورد‌های آن پرداخت.

اردشیر شجاعی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش  خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: وجود مشکلات عدیده در آموزش و پرورش مانع پیشرفت این دستگاه است و نبود نیروی انسانی کافی و کمبود 10 هزار معلم در خوزستان یکی از معضلات این نهاد است و باید نسبت به رفع این مشکل اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی بیان داشت: نگاه ویژه به پیش دبستانی از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش استان است که با پیگیری های صورت گرفته و با مشارکت و همکاری مسئولین استانی و شهرستانی توانستیم تعداد نوآموزان پیش دبستانی را از 32 هزار به 114 هزار در طول 5 سال افزایش دهیم که همین امر موجب شده که استان خوزستان در 2 سال متوالی رتبه نخست را در جذب نو آموزان پیش دبستانی در سطح کشور داشته باشد.

شجاعی در ادامه افزود: همچنین توانستیم با بکار گیری جوانان این دیار در موضوع آموزش پیش دبستانی ها و نیروهای حق التدریس، 12 هزار شغل ایجاد کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: جایگاه خوزستان در مقوله کنکور از رتبه بیست و هفتم به رتبه نوزدهم تغییر یافته و این نشان دهنده عشق و دلسوزی دبیران ارجمند به فرزندان این مرز و بوم می باشد.

وی در پایان گفت: در چند سال اخیر و با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم تا حدودی به این مهم دست یابیم اما باید تا تبدیل کردن آموزش و پرورش به عنوان اولین اولویت مسئولین و جامعه دست از تلاش بر نداریم.

انتهای پیام/م

نگاهی کوتاه به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.