سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت راهپیمایی عظیم اربعین در تاریخ با احداث شهرک معنوی در پایانه های مرزی خوزستان

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از ثبت واقعه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در تاریخ با احداث ۲ شهرک معنوی اربعین در پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در نشست نمایندگان مواکب چذابه که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در اهواز برگزار شد، گفت: ۲ شهرک معنوی اربعین با همراهی و مشارکت مردم و موکب داران خوزستان، سال آینده در مرز‌های چذابه و شلمچه احداث می‌گردد تا جلوه‌های ماندگاری از معنویت و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در تاریخ ثبت و ضبط شود.

وی تصریح کرد: با احداث این شهرک، استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی که عازم عتبات عالیات هستند منسجم‌تر و منظم‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: براساس طرح جامع، در شهرک معنوی چذابه همه هیات‌های عزاداری و تشکل‌های مردمی خوزستان که در این منطقه مرزی زمین دریافت کرده اند هرچه زودتر با استفاده از فرصت خنکی هوا نسبت به ساخت و ساز موکب‌ها با استفاده از سازه‌های مهندسی و بتنی اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: در ۵ سال گذشته موکب‌های مردمی از چادر‌های موقت برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین استفاده کرده که با وزش باد و باران آسیب می‌دید و در ارائه خدمت رسانی به زائران خلل ایجاد می‌شد.

رییس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در ادامه با تقدیر از تلاش شبانه روزی و مخلصانه موکب داران و خادمان در ۲ مرز چذابه و شلمچه بیان کرد: تمامی خدمات تغذیه‌ای و اسکان برای زائران اربعین مردمی است و باید مردمی بماند و ستاد‌های مستقر در شهرستان باید با محوریت خیران و حضور امام جمعه شهر نسبت به فعال سازی هیات امنای شهرستان اقدام کنند تا بتوانند با کمک‌های جمع آوری شده، مواکب شهرستان را پشتیبانی و حمایت کنند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی اظهار داشت: به لطف الهی و تلاش مخلصانه، آحاد مردم ولایت مدار خوزستان در زمینه برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در سطح کشور خوش درخشید و به شکرانه توفیق این خدمت بزرگ باید تلاش کنیم هر سال نسبت به سال قبل ضمن حفظ وجهه مردمی بودن مواکب، مشکلات را برطرف و سطح کیفی خدمات را بالا ببریم و به جنبه‌های معنوی اربعین بیش‌تر بپردازیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: در موکب‌ها باید رعایت مساءل شرعی در اولویت کار‌ها باشد و برپایی نماز جماعت در موکب‌ها با استفاده از روحانیان مستقر جدی گرفته شود.

در این نشست نمایندگان موکب داران به بیان دیدگاه‌ها و طرح برخی مشکلات به همراه پیشنهاد‌های اصلاحی خود پرداختند و مقرر شد در سلسله جلسات هم اندیشی مواکب پایانه‌های شلمچه و چذابه که به صورت مجزا هر ۲ ماه یک بار در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برگزار می‌شود نمایندگان کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اربعین استان خوزستان نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام/گ

در مرزهای خوزستان شهرک معنوی اربعین احداث می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.