سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق لایحه بودجه ۹۸؛

بودجه وزارت راه و شهرسازی ۷.۵ درصد افزایش یافت

در لایحه بودجه ۹۸ هزینه‌های جاری و تملک دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ ارگان زیرمجموعه، ۸۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال پیشنهاد شده است که نسبت به بودجه سال جاری ۷.۵ درصد رشد دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸، بودجه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه ۸۴ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد نسبت به میزان بودجه سال جاری که ۷۸هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود، رشد ۷.۵ درصدی دارد.

کاهش بودجه راه‌آهن در لایحه بودجه ۹۸

دولت برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال پیشنهاد داده است؛ در بودجه امسال اعتبارات عمرانی شرکت راه آهن یک‌هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

در لایحه بودجه ۹۸ برای شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ۴۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال پیشنهاد شده است؛ اعتبارات شرکت ساخت امسال ۲ هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بود.

در لایحه بودجه ۹۸ برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رقم ۱۶ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

‌دولت برای ستاد مرکزی وزارت راه و شهرسازی رقم ۲ هزار و ۸۷۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال پیشنهاد داده است.

‌برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری رقم پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۲هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال است.

در لایحه بودجه ۹۸ اعتبار در نظر گرفته شده برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال است.

دولت همچنین برای اجرای بخشی از طرح‌های هواشناسی نیز یک هزار و ۱۸۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در لایحه بودجه پیشنهاد داده است.

‌برای پرداخت هزینه‌های جاری وزارت راه شهرسازی دولت در لایحه بودجه رقم ۶‌هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

جزئیات لایحه بودجه ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.