معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه با اشاره به ایده بازار بیان کرد: در این دوره تغیراتی ایجاد شد و موضوعات ارتقا پیدا کردند، امسال روش های بسترسازی کارآفرینی برای افراد در دستور کار است.
دلیری به بیان اینکه ۲۳۴ ایده به جشنواره ارسال شد گفت: برای این کار شاخص های مختلفی در نظر گرفته شد جذابیت ایده، شفافیت ایده، نوآوری در ایده، هزینه های ایده آثار بررسی شدند و ۶۷ ایده انتخاب شد.
دلیری با اشاره به زیر ساخت های حمایتی جشنواره گفت: در ابتدا ۶۷ ایده با۱۷ شاخصه انتخاب شد و کارگروه ۴ نفره ای تمام ایدهها را مورد بررسی قرار دادند و به جمع بندی ۲۵ طرح برتر رسیدیم و ما از آنها حمایت میکنیم و به شتاب دهندهها و صندوقهای سرمایه گزاری میرسانیم.
وی ادامه داد: در نهایت ۶ ایده انتخاب شدند و از میان آنها ۳ ایده را به میگیرند در حوزه فعالتهای معاونت علمی از این ایدهها حمایت میکنیم.
دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: در این بخش از افراد صاحب ایده و فکر حمایت میکنیم و بسیاری از ایدههای ما مربوط به چالش های رو کشور است و تمرکز ما روی ایده هایی است که بتواند فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.
دلیری گفت: امیدوارم ادامه جشنواره ایران ساخت فرهنگ سرمایه گذاری در فناوری های نوین، فرهنگ حمایت از دانش بنیانی را ایجاد کند.
انتهای پیام/