به تازگی رباتی چند منظوره که در یک کوله پشتی حمل می‌شود تولید شده است که می‌تواند با تحمل شرایط مختلف به خوبی از عهده وظایفش برآید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از ربات‌ها هر روز در حال افزایش است، ربات‌هایی که با کاربردهایی متفاوت از کارهای امدادی گرفته تا صنعتی، امنیتی و غیره به کمک انسان‌ها آمده و کار را برای آنها آسان می‌کنند.

در همین راستا شرکت Robugtix به‌تازگی رباتی به نام زد سیکس تولید کرده است؛ رباتی چند منظوره که بسیار کوچک است و در یک کوله پشتی حمل می‌شود اما آنقدر مستحکم است که می‌تواند با تحمل شرایط مختلف به خوبی از عهده وظایفش برآید.

ربات ۶ پایی برای انجام ماموریت‌ها

شرکت Robugtix چندین سال در حال ساخت واکرهای هشت پا بوده و در سال 2013 تی 8 و تی 8 ایکس را راه اندازی کرده است، در حال حاضر این شرکت در حال حرکت به فضای حرفه ای ربات قرار گرفته و زد سیکس اولین دستگاه حرفه‌ای آن است.

این مدل جدید در ابعاد 20 در 23 در 13.7 است که یک ربات فشرده و قابل حمل به حساب می‌آید.

کنترل ربات از راه دور و با استفاده از یک جوی استیک صورت می‌گیرد که مجهز به نمایشگر است، ربات 6 پایی یک دوربین داخلی دارد که قادر است فیلم های محیط اطراف را به طور مستقیم پخش کند، همچنین می‌تواند از پله‌ها ، تمام سطوح ناهموار و شرایط دشوار عبور کند. سرعت حرکت آن حدودا 30 سانتی متر بر ثانیه گزارش شده است.

زد سیکس از 18 موتور تشکیل شده و مجهز به یک شتاب‌سنج و حسگر برای هر پاست تا بتواند زمین را شناسایی کند.

ربات ۶ پایی برای انجام ماموریت‌ها

این دستگاه از نسخه پیشرفته تر نرم‌افزار Bigfoot Robotics Engine Pro که مورد استفاده برای ربات‌های عنکبوتی است، استفاده می‌کند.

عمر باتری در هر شارژ به کاربرد، نوع و زمان حرکت‌ها بستگی دارد؛ برای مثال صعود از پله‌ها نیاز به قدرتی بیشتر نسبت به پیاده روی دارد. در طی آزمایش عمر هر باتری یک ساعت محاسبه شده است.

انتهای پیام/

دانستی هایی جالب از ربات زد سیکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار