سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآباد:

کمک ۲ ونیم میلیاردی به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآباد گفت: در سال جاری از محل کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف، مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نایبی رئیس کمیته امداداسدآباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:۴۰۰۰ خانوار از افراد کار افتاده و سالمند روستایی، زنان سرپرست خانوار، خانواده ایتام، خانواده زندانیان مستاصل با جمعیت ده هزار نفری نفری تحت حمایت هستند.
وی بیان کرد: دیدگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی این خانواده‌ها است و تلاش بر این است با توسعه فعالیت‌های کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی، پرداخت وام اشتغال و توسعه بیمه‌های اجتماعی بتوانیم این خانواده‌ها را پس از توانمند و خودکفا شدن ازچرخه حمایت امداد خارج کنیم.
نایبی افزود: خودکفایی و توانمند سازی به منزله خروج کامل خانواده‌ها از تحت حمایت نیست و کمیته امداد صرفا مستمری آن‌ها را قطع می‌کند، اما از تمامی حمایت‌ها و خدمات بهره‌مند هستند.
این مقام مسئول همچنین بیان نمود: سرپرست خانواده‌هایی که جوان بوده و مشکل جسمی داشته باشند که مانع فعالیت و کار آن‌ها باشد پس از اخذ کار افتادگی از کمیسیون پزشکی تحت حمایت قرار می‌گیرند.
نایبی افزود: شهرستان اسدآباد به علت شرایط اقلیمی و نبود اشتغال پایدار در شهرستان بیشترین مراجعه کننده به امداد در سطح استان را دارد.
نایبی ادامه داد: خانواده‌ها از بدو ورود به کمیته امداد به این مسیر سوق داده می‌شوند که ماندن آن‌ها درچرخه حمایت کوتاه مدت است و بایستی به فکر اشتغال و کار آفرینی باشند.
وی اضافه کرد: این استثنا در خانواده‌هایی که دارای سرپرست از کار افتاده و فاقد نیروی کار هستند وجود دارد که تحت حمایت ادامه دار قرار گیرند.
نایبی صفادر بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اعتبار اشتغال خانواده‌ها در سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن از محل اشتغال روستایی برای خانواده‌های روستایی پیش بینی شده که امیدواریم با تلاش و همکاری بانک‌ها جذب این اعتبارات تا پایان سال محقق شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسدآباد همچنین ضمن قدر دانی از مردم خیر و نیکو کارشهرستان اظهار داشت: ۱۳ و ۵۰۰ صندوق در منازل وجود دارد که طی ۹ ماهه سال ۹۷ از محل کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اکرام ایتام، طرح محسنین، زکات، صدقات، جهیزیه وجمعا مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و جنسی جمع آوری شده است.
وی در پایان گفت: تمامی کمک‌های جمع آوری شده بصورت ۱۰۰ در صدی برای محرمان شهرستان هزینه شده است.
انتهای پیام/گ

جمع آوری ۲ و نیم میلیارد کمک مردمی در اسدآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.