سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رؤیای دختر جوان روهینگیایی محقق شد

تحصیلات دانشگاهی برای اکثر آوارگان روهینگیایی آرزو است، اما رویای «فورمن» برای رفتن به دانشگاه به واقعیت تبدیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد رؤیای یک دختر جوان روهینگیایی برای رفتن به دانشگاه به واقعیت تبدیل شد.

خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: "فورمن" 19 ساله، دختر جوان روهینگیایی که در بنگلادش آواره است، هرگز تصور نمی کرد روزی رؤیایش برای ورود به دانشگاه به واقعیت تبدیل شود. تحصیلات دانشگاهی برای اکثر آوارگان روهینگیایی آرزویی است که دست یافتن به آن دشوار است. اما رؤیای فورمن برآورده شده است و او اکنون در دانشگاه آسیایی زنان در جنوب بنگلادش مشغول تحصیل است. وی در این خصوص می گوید: "رؤیای من در دوران کودکی رفتن به دانشگاه بود و این رؤیا اکنون به واقعیت تبدیل شده است".

فورمن یکی از 24 دانشجوی دختر روهینگیایی است که از بورسیه کامل تحصیلی یکی از طرح های مخصوص دختران جوان در مناطق محروم استفاده کرده است. فورمن افزود: "من نیز یک روهینگیا هستم و می توانم در دانشگاه تحصیل کنم، دیگران نیز اگر بخواهند می توانند وارد دانشگاه شوند. تحصیل یک موضوع مهم در زندگی انسان است".

فورمن و خواهرش "نورجهان" تنها دخترانی هستند که دوره دبیرستان را در "راخین" به اتمام رساندند. پدر این دو خواهر می خواست زندگی بهتر از سطح زندگی کشارورزی داشته باشند و به همین خاطر آنها را تشویق می کرد درس بخوانند و به تحصیل ادامه دهند. او در تأیید این موضوع می گوید: "بدون درس و تحصیل هیچ چیزی امکان پذیر نیست و زندگی هیچ ارزشی ندارد. من مشاهده کردم کسانی که سواد و تحصیلات دارند ارزش های ویژه و مخصوصی دارند".

نور جهان، خواهر بزرگ فورمن، تنها با فاصله چند ساعت از دانشگاه در اردوگاه "کوتوبالن" در جنوب بنگلادش زندگی می کند، ولی بخت با او یار نبود و نتوانست وارد دانشگاه شود. او چند ماه پیش ازدواج کرد و اکنون برای آموزش کودکان اردوگاه تلاش می کند. نور جهان می گوید: "خواهر کوچکم از من دور است و نمی توانم او را ببینم و نگرانش می شوم. ما همیشه تلفنی با هم صحبت می کنیم".

فورمن امیدوار است پس از پایان دوران پنج ساله دانشگاه و گذراندن دوره دو ساله مهارت آموزی زبان و ریاضیات، وارد دوره تخصصی رشته حقوق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.