سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راه استان ایلام:

بیشتر تصادفات در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می دهد

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : متاسفانه بیشتر تصادفات جاده ای در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می دهد و رانندگان در این شرایط باید به صورت هوشیارانه عمل کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: بروز حوادث رانندگی به سه عامل بستگی دارد، انسان ، راه و وسیله نقلیه که هر یک از این عوامل محیطی با بارش باران می توانند عامل تشدید کننده ای برای حوادث رانندگی باشند:

1_عامل انسانی؛ می توان گفت در زمان بارش نزولات آسمانی رانندگان از وسعت دید کمتری برخوردارند و این امر باعث می شود سرعت عکس العمل به حداقل برسد و این نیز موجب بروز حادثه می شود.

2_وسیله نقلیه؛ در شرایط بارانی وسیله نقلیه باعث کاهش ضریب اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح معابر می شود و در نهایت عملکرد ترمزها از حد مطلوب و استاندارد خارج شده و سوانح را رقم می زند.

3-راه؛ راه هم تحت تاثیر وضعیت بارش ِلغزنده شده و زمینه ایجاد حوادث را فراهم می کند.

وی اضافه کرد : اولین قدم و عکس العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی با شرایط غیر معمول دیگر ، کاهش سرعت خودرو است ، همیشه سرعت خودرو با شرایط محیطی باید تطبیق داشته باشد.

سرهنگ همتی افزود : در هنگام بارندگی راننده باید تمام حواس و دقت خود را برای کنترل کردن کامل خودرو به کار ببرد چرا که با کاهش دید ، لغزندگی و سایر موارد که در اثر بارندگی حاصل شده است احتمال ایجاد سانحه را چند برابر می کند .

وی ادامه داد: در زمان بارش نزولات آسمان گرفتن فرمان خودرو با یک دست اشتباه بوده و احتمال ایجاد واژگونی برای خودرو بوجود می آورد و در این شرایط باید هر دو دست را روی فرمان وسیله نقلیه در حالت ساعت ۱۰:۱۰ قرار داده و اقدام به رانندگی کنند تا بتوانند بر وسیله نقلیه در هنگام واکنش مسلط باشند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد :با عنایت به تعطیلات پایان هفته و شلوغی محورهای مواصلاتی از رانندگان خواست که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مدنظر قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خودداری کنند .

انتهای پیام/ د

تصادفات در زمان بارش باران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.