سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از آخرین جزئیات جشنواره ایران ساخت تا تشریح نتیجه سفر شرکت‌های دانش بنیان به آفریقا

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار   حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

به قطب هوافضای منطقه تبدیل می‌شویم

نوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای کشور در زمینه هوافضا، بیان کرد:ما توانسته ایم به فناوری و زیرساخت‌های لازم برای طراحی و ساخت ماهواره‌های آزمایشی، راکت‌های کاوشگر، پرتاب به مدار ارتفاع پایین و علوم اکتشافات فضایی دست پیدا کنیم.

تنها چند کشور جهان اکو‌سیستمی همانند ایران دارند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش یلدای استارت‌آپی با اشاره به اکو‌سیسیتم ایران گفت: به طور قطع اکوسیستمنوآوری کشور ما در دنیا ممتاز است و فقط چند کشور اروپایی در جهان وجود دارند که اکو‌سیستم آنها همانند ایران است.

معاونت علمی موانع فعالیت بخش خصوصی را رفع می‌کند

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در نشست کاربردی پاسخگویی به مسائل مالی با شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی با فرآیند‌های پذیرش در فرابورس اظهار کرد: تکلیف معاونت علمی فراهم کردن بستر آسان و با بروکراسی کمتر برای بخش خصوصی است.

وی با اشاره به عملکرد تابلو SME‌ها و دانش‌بنیان در بورس گفت: برخی شرکت‌ها که در این تابلو جای گرفته‌اند با رشد فزاینده‌ای مواجه شده‌اند. به این صورت که شرکت حدود ۲۰ درصد از سهام خود را از دست می‌دهد، اما با این کار با رشد بیش از سهام ۱۰۰ درصدی از ۸۰ درصد سهام باقیمانده مواجه می‌شود. با این مزیت که در این فرآیند زمان سررسید وجود ندارد و نیاز نیست نگران بازپرداخت سرمایه باشند.

عقد ۲۰ قرارداد تجاری درپی سفر شرکت‌های دانش‌بنیان به آفریقا

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوریدر گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتیجه دومین سفر شرکت‌های دانش بنیان به آفریقا اظهار کرد: طی این سفر تجاری  شرکت‌های دانش بنیان توانستند بیش از ۲۰ قرارداد را با شرکای خارجی خود به امضا برساند.

وی درباره بازار آفریقای جنوبی بیان کرد: یکی از بازار‌های جدید برای گسترش فعالیت  شرکت‌های دانش بنیان، بازار قاره آفریقاست و به دلیل آنکه محدودیت‌های قاره اروپا در آفریقا وجود ندارد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان راحت تر پیش می‌رود.

پرونده داوری جشنواره ایران ساخت بسته شد

پرویز کرمی دبیر جشنواره ایران ساخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان   با بیان اینکه پرونده داوری آثار جشنوراه به پایان رسید اظهار کرد: کار داوری جشنواره ایران ساخت به پایان رسید و در مجموع ۲۸۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

شرکت‌های دانش بنیان وارد اقتصاد کشور شده‌اند

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین تجلیل از پژوهشگران نمونه کشور  با بیان اینکه از ابتدای دولت کنونی در حوزه پژوهش پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، بیان کرد: اکنون شرکت‌های دانش بنیان وارد اقتصاد کشور شده‌اند و پیشرفت خوبی داشته‌اند.

مرزبندی وزارتخانه‌ها ما را در استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی منع کرده است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران  درباره دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها باید بدانند با پول دولت سقف حرکتش مشخص شده و بیشتر از آن نمی تواند حرکت کند، دانشگاه اکنون باید به سمت نسل چهارم حرکت کنند، بسیاری از مرزبندی هایی که وزارت بهداشت و علوم ایجاد کرده‌اند ما را در استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی منع می کنند و امیدوار هستیم که به سمت نوآوری حرکت کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.