هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از آغاز همکاری ایران و آلمان در حوزه انرژی تا ایجاد خط ۱۸۰۰ میلیاردتومانی برای شرکت‎های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

هرگاه به پول نفت رسیدیم هویت خود را فراموش کردیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه هر وقتی به پول نفت رسیدیم هویت خود را فراموش کردیم، اظهار کرد: این پول سبب فراموشی بسیاری از صنایع دستی‌ شد و دانشگاه ها کاری در این حوزه نکردند و صنعت ما به سمت صنایع دستی نرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به عملکرد نهاد دولتی برای کمک به نوآوری گفت: در معاونت علمی به دنبال پیدا کردن حلقه های مفقوده هستیم تا به کمک آنها به نوآوری برسیم و یک ستاد خاص برای راه اندازی این موضوع وجود دارد؛ اکنون شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی از طریق برنامه شرکت های خلاق حمایت می‌شوند.

طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد به کمک دانشگاه‌ها

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مرکز ملی فضایی معاونت علمی با اهدافی، چون توسعه فناوری فضایی و کاربرد در کشور، ارتقای اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری فضایی و کاربرد آن و ارتقای ارتباط بین دانش و صنعت در زمینه فناوری فضایی و کاربرد تشکیل شده وهمچنین کنسرسیومی بین دانشگاه‌های کشور برای طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد ایجاد شده است.

ایجاد خط اعتباری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

سید محمد صاحبکار، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغالزایی ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷، بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل در اختیار شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان قرار گرفته و بخشی از منابع این صندوق از طریق بانک‌های عامل به صورت تسهیلات با نرخ‌های ۱۰ و ۱۲ درصد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

ایجاد۶۰۰ فرصت شغلی جدید در جشنواره کار صدف

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کار صدف گفت: بزرگترین دغدغه جوانان و دانش آموختگان پیدا کردن شغل است و به دلیل آن که بنگاه‌های اقتصادی کشور نمی‌توانند نیروی انسانی مرتبط با کار خود را پیدا کنند میزان اشتغال در کشور کاهش پیدا کرده است در همین راستا جشنواره‌ای با هدف رشد اشتغالزایی کار خود را آغاز کرده است.

ایران، بزرگترین تولید کننده گاز در جهان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست کشور آلمان با اشاره به مزیت ساختاری کشور در حوزه انرژی، گفت: در حال حاضر اولین ذخیره گاز طبیعی جهان را داریم و سومین تولید کننده گاز جهان هستیم و اگر مجموعه نفت و گاز را باهم درنظر بگیریم در رتبه اول قرار گرفته‌ایم.

تحریم ثانویه آمریکا برخلاف قوانین بین المللی است

برشتولد سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست کشور آلمان اظهار کرد: پس از پایان برجام وزارت محیط زیست آلمان در ایران فعال شد و سفرهای متعددی میان دو کشور انجام گرفت که پروژه امروز هم یکی از برنامه‌ها است.

برشتولد با اشاره به تحریم‌های ثانویه دولت آمریکا در برابر ایران گفت: ما بر این باور هستیم که تحریم ثانویه کشور آمریکا بر خلاف قوانین بین‌المللی است زیرا کشور ایران تمام وظایف خود را انجام داده است و 28 کشور اتحادیه اروپا به ایران پایبند خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار