هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از اعلام اسامی شرکت‎‌های دانش بنیان معاف از مالیات تا افتتاح نمایشگاه گیاهان داروییبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

چهارمین دوره از نمایشگاه گیاهان دارویی افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه گیاهان دارویی و جشنواره طب سنتی ایرانی از صبح 21 آبان‌ماه کار خود را در مصلی تهران آغاز کرد؛ این نمایشگاه با هدف ارتباط میان علم و صنعت به صورت ویژه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دست‌اندرکاران حوزه صنعت افتتاح شد.

گیاهان دارویی؛ فرصتی برای اشتغالزایی جوانان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاحیه چهارمین دوره نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مناسب در اقتصاد دانش بنیان گفت: باید از خام فروشی جلوگیری کنیم و فرهنگ متناسب با آن را در کشور ایجاد کنیم و آنچه در خام فروشی اهمیت دارد؛ جلوگیری از فروش آن و صادر کردن محصولات گیاهی و داروهای سنتی است.

صادرات ۵۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش بنیان

محمد حسین عصاره دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در نشست خبری این جشنواره درباره صادرات گیاهان دارویی گفت: صادرات اولیه محصولات گیاهان دارویی به ۴۵ میلیارد دلار رسیده و همچنین میزان صادرات محصولات دانش بنیان ۵۲۰ میلیون دلار است؛ نمایشگاه گیاهان دارویی با هدف رشد اقتصادی و آشنا کردن فناوران و مسئولان با یکدیگر نمایشگاه ویژه ای در دل جشنواره اصلی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه ۴۷ موضوع وجود دارد و آنها ذیل صنایع عطر، غذا و به طور کلی کشت و گیاهان ‌وجود دارد و تنها برای بازدید مسئولان است.

رونمایی از اولین شتاب دهنده تخصصی گیاهان دارویی

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی با اشاره به برنامه امسال جشنواره گیاهان دارویی اظهار کرد: امسال نقش شتاب دهنده ها و نهادهای ارزش ساز پر رنگ است و به دنبال اشتغال‌زایی برای شرکت ها هستیم و اولین شتاب دهنده تخصصی گیاهان دارویی در حاشیه جشنواره گیاهان دارویی رونمایی می‌شود.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی ابلاغ شد

محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: اطلاعات 2333 شرکت دانش‌بنیان که تا پایان سال 1396 در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

اجرای طرح توانمندسازی شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح توانمندسازی شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان( صدف) بیان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی و کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار مرتبط و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به همت شبکه نوآوری تهران معاونت علمی و با مشارکت دانشگاه‌های برتر کشور، آذرماه سال جاری برگزار می شود.

تاسیس بیش از ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شرکت‌های دانش بنیان گفت: تاکنون بیش از ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده است و بسیاری از آن‌ها در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکل شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تمام شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکل خود باید به سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدایت شوند تا این نهاد مشکل و چالش آن‌ها را برطرف کند.

شرکت‌های دانش بنیان نيمه دوم آذر ماه به آفریقا می‌روند

علی مرتضی‌ بیرنگ‌ رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  قائم مقام معاون علمی در امور بین الملل در  گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه‌های توسعه کسب و کار حوزه بین‌الملل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نیمه دوم آذر ماه معاون علمی و فناوری به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در اجلاس سالانه علم و فناوری و به عنوان مهمان ویژه به کشور آفریقا می‌روند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار