سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۲ جاعل مدارک تحصیلی در نوشهر

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری جاعل حرفه‌ای مدارک تحصیلی با ۱۸۰۰ مورد کلاهبرداری در نوشهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی وصول یک مرجوعه قضائی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی توسط دو نفر از اعضای یک شرکت علمی و آموزشی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان نوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی‌های همه جانبه، متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ مفخمی، گفت: متهمان با دریافت ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از متقاضیان، مدرک تحصیلی جعلی، معادل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، غالباً از دانشگاه‌های آفریقایی و جنوب شرقی آسیا برای آنان صادر می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط مراجع قضائی و انتظامی، متهمان که در استان خراسان رضوی نیز فعالیت داشتند، تاکنون بیش از ۱۸۰۰ مدرک جعلی برای متقاضیان خود در استان‌های مازندران و خراسان رضوی صادر کرده اند.

وی سهل انگاری افراد در رعایت نکات امنیتی تجارت، ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد به افراد را از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیسی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

کلاهبرداران در دام پلیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.