سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت نهال گل محمدی در گلستان های رابر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت با برگزاری کلاس های ترویجی کشت گیاهان با نیاز آبی کم در روستاها، سطح زیر کشت این محصول در شهرستان رابر به 105 هکتار می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: با توجه به خشکسالی سالهای اخیر و لزوم تغییر الگوی کشت به گیاهان با نیاز آبی کم مانند گل محمدی، این مدیریت ترویج تغییر الگوی کشت را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان رابر قریب 70 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی وجود دارد، افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 35 هکتار به این میزان افزوده شود.

وی افزود: در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 4454 میلیون ریال تسهیلات جهت کشت گل محمدی به متقاضیان تخصیص داده است که با این میزان اعتبار بیش از 14 هکتار گل محمدی کشت خواهد شد.

کریم قاسمی خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس های ترویج کشت گیاهان با نیاز آبی کم در روستاها، کشت این محصول با هزینه شخصی به 21 هکتار رسیده است وبا 14 هکتاری که با تسهیلات انجام می شود مجموعا 35 هکتار به زیر کشت گل محمدی می رود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.