مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: گاوداری ها دراوائل انقلاب همگی خانگی و بومی بودند ولی در حال حاضر در شهرستان زرند بالغ بر45 واحد گاوداری صنعتی وجود دارد،

توسعه چشمگیر بخش دام شهرستان زرند در چهل سال گذشتهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: تولید گوشت قرمز از حداکثر 250 تن در سال به 510تن درسال افزایش و تولید شیر خام ازحداکثر2300 تن به4730 تن در سال رشد داشته است.

وی اجرای طرح اصلاح نژاد دام را از دستاورد های مهم در زمینه دام بیان کرد و افزود: این طرح برای بزسانن بالغ بر 300 راس ،گوسفند رومانف،گاو هلشتاین،گاو سمینال انجام شده است.

وی افزود: مرغداری های این شهرستان اوائل انقلاب 60 واحد بوده با حداکثر تولید 5 هزار قطعه مرغ، که الان به 120 واحد و تولید بالغ بر 10 هزار قطعه، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته تولید گوشت سفید از 1200 تن در سال به 2300 تن در سال افزایش یافته، افزود: در حال حاضر640 تن تخم مرغ در سال در این شهرستان تولید می شودکه هم ظرفیت و هم تعداد آن ها بعد از انقلاب افزایش یافته است.

زارعی خاطر نشان کرد: در زمینه پرورش شتر مرغ نیز قبل از انقلاب هیچ کاری در شهرستان نشده بود و در 10 سال اخیر در شهرستان 30 واحد مجوزدار پروش شترمرغ احداث و بالغ بر 350 راس شتر مرغ پرورش داده می شود.

زارعی درخصوص پرورش بلدرچین و کبک گفت: در کل شهرستان طی چند سال اخیر زمینه پرورش 20 هزارقطعه بلدرچین و 10هزار قطعه کبک ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه استخر های دو منظوره کشاورزی وپرورش ماهی هم بعد از انقلاب احداث شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از85 باب استخر دو منظوره در شهرستان زرند وجود دارد و در 15 سال اخیر به طور متوسط هرسال 60 هزار قطعه و تاکنون 900هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای شهرستان رهاسازی شده است.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار