رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت : از ۸ همایش برگزار شده زلزله و سازه، دو همایش به صورت بین المللی برگزار شد .

زلزله مقوله‌ای چند وجهی و نیازمند توجه ویژه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا کامیاب، رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان و دبیر هشتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه با اشاره به چند وجهی بودن زلزله گفت : از۸همایش برگزار شده زلزله و سازه، دوهمایش با حضور ۱۴نفر از محققین بین المللی از ۱۲کشور به صورت بین المللی برگزار شد .

وی افزود: امسال هم همایش زلزله و سازه به صورت ملی برگزار شد و از ۱۴۰مقاله ارسال شده به دبیرخانه ۵۷مقاله بعد از داوری مورد پذیرش قرارگرفت که به صورت کتاب تهیه و تدوین شده است.

وی نقش صداوسیما و رسانه های دیداری و نوشتاری را در در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی در خصوص زلزله این مقوله چند وجهی بسیار مهم دانست.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: استان کرمان هنوز آلام و زخم های ناشی از زلزله های زرند و بم را ازیاد نبرده است.

وی افزود: بحث زلزله پیچیده و مقوله چند وجهی است و ازیه طرف با بحث های پیشگیرانه، ساخت و ساز، فرهنگی روبرو هستیم.

کامیاب تصریح کرد: زلزله پدیده طبیعی است که انسان به مدد خرد، تفکر خدادادی و دانش امکان تسلط را بر زلزله دارد و گرچه هنوز راه برای شناخت ابعاد این پدیده بسیار طولانی است.

وی گفت: آنچه که امروز در کشور احساس می کنیم باید از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک حرکت کنیم.

وی افزود: بحث ساخت و سازهای اصولی، ارزیابی های دقیق،شریان های حیاتی و......موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت خروجی دانشگاهها در جامعه و عمل به آن بسیار مهم است گفت: نیازمند تدوین آیین نامه های درست و اصولی در مواقع بحران ، شریان های حیاتی، جنبه های روانی، اطلاع رسانی های درست و صحیح هستیم و موارد بسیار متعددی است که باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار