سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب نقش نهان رونمایی شد/ شناسایی نقش مایه‌های انسانی و جانوری در کاشی کاری‌های حرم مطهر رضوی

ویراستار علمی کتاب نقش نهان گفت: در کتاب نقش نهان فرهنگ تصویری ایران در مورد نقش مایه‌های انسانی و جانوری شناسایی و استخراج شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،صحراگرد، ویراستار علمی کتاب نقش نهان درمراسم رونمایی کتاب در کارخانه کاشی رضوی گفت: این کتاب به شناسایی نقش مایه‌های انسانی و جانوری در کاشی کاری‌های حرم مطهر رضوی از عصر صفویه تا دوران معاصر پرداخته است.

وی افزود: کتاب نقش نهان به خوبی الگو‌های ایرانی در زمان قدیم را نشان می‌دهد، و باآوردن تصاویر تطبیقی سابقه این نقوش را در فرهنگ ایران به نمایش میگذارد.

صحراگرد گفت:در این کتاب یکی از جنبه‌های مهم دوره قاجار را کشف کردیم. بیشتر این نقوش در دوره قاجار اجرا شده اند و قبل از دوره قاجار به ندرت نقوش انسانی و جانوری استفاده شده است.

ویراستار علمی کتاب نقش نهان ادامه داد: هنر دوره قاجار تفاوت‌های، ویژه‌ای با دوره‌های قبل دارد ومتاسفانه به این هنر زیاد توجه نشده و آن را مصادف با رکود هنر قلم داد کرده اند.

صحراگرد گفت: برخی از مردم فکر می‌کنند هنر دوره قاجار هنر قابل اعتنایی نیست، اما این کتاب یکی از تحقیقاتی است که خلاف این را ثابت می‌کند و به ما می‌فهماند که هنر دوره قاجار نه تنها بسیار مهم بلکه در بعضی جنبه‌ها اصالت ایرانی در آن به نمایش در آمده است.

انتهای پیام// ف. ک


رونمایی از کتاب نقش نهان در مشهد

برچسب ها: کتاب ، اخبار هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.