پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیاز‌ها برای رسیدن به پیشرفت است/قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار استمعاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت:نمایشگاه‌های پژوهش‌محور در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی به مناسبت هفته پژوهش برپا می شوند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین خسروی معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیاز‌ها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گرامی‌داشت روز پژوهش هدف این نمایشگاه را ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی پژوهش، ارتقای سطح پژوهش و فناوری در بین مراجعان، معرفی منابع پژوهشی و آشنایی بیشتر مراجعان با موضوعاتی مانند شیوه‌های صحیح مطالعه، پژوهش کتابخانه‌ای، شیوه‌های پایان‌نامه‌نویسی و تقویت و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برخی از این نمایشگاه‌ها را این‌طور نام برد و گفت: نمایشگاه کتاب «از انشا تا نویسندگی» با نمایش بیش از صد عنوان کتاب در کتابخانه مسجد امام صادق (ع)، نمایشگاه کتاب «مهارت‌های پژوهش» در کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع)، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «پژوهش زیربنای توسعه» در کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی (ره)، نمایشگاه «مهارت نگارش و پژوهش» در کتابخانه زینبیه و نمایشگاه کتاب «ذهن آگاه» در کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه، از جمله نمایشگاه‌های کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور است.

خسروی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته پژوهش در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه¬مندان قرار دارند، افزود: دیگر کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها نیز با برپایی نمایشگاه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، میزبان هفته پژوهش و فناوری بوده‌اند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، ۲۵ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور «روز پژوهش» نام‌گذاری شد و هفته پژوهش از ۲۴ تا ۲۹ آذر ماه هر سال است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

پژوهش راه رسیدن به توسعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.