سرپرست استانداری خراسان رضوی:

هیچ عذری برای تاخیر در بهره برداری پروژه کتابخانه مرکزی مشهد پذیرفته نیست/باید کتابخوان را ترغیب و ناشران و مولفان را حمایت کنیم

هیچ عذری برای تاخیر در بهره برداری پروژه کتابخانه مرکزی مشهد پذیرفته نیست/باید کتابخوان و کتابخوانی را ترغیب و ناشران و مولفان را حمایت کنیمسرپرست استانداری خراسان رضوی گفت:هیچ عذری برای تاخیر در بهره برداری پروژه کتابخانه مرکزی مشهد همزمان با دهه فجر پذیرفتنی نیست.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی مشهد باید تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده بهره برداری شود،گفت:باید در جلسات هفتگی وضعیت این پروژه پیشرفت‌ها، مشکلات و موانع بررسی و مرتفع شود و تا انتهای دی ماه تکمیل و مقدمات کار برای بهره برداری آن طی دهه فجر بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: باید محدودیت‌های پروژه و مسائل آن توسط مجری طرح، مشخص و وظایف دستگاه‌ها اعم از خدماتی و ... در این پروژه مشخص و بر اساس برنامه زمانبندی نسبت به تکمیل پروژه اقدام شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: باید پروژه‌های بزرگ از جمله کتابخانه مرکزی مشهد در این مناسبت بهره برداری شوند و هیچ عذری برای تاخیر و یا عدم تکمیل آن پذیرفتنی نیست و همه دستگاه‌ها باید در این راستا هماهنگ شوند.

وی تصریح کرد: این پروژه باید با تمام جزئیات و به بهترین شکل به انجام برسد و بدون کوچکترین نقصی بهره برداری شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در استانی که این همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دارد، دارد نباید پروژه‌های فرهنگی زمانبر و طولانی باشد.

میرزایی با اشاره به اختصاص یکهزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تجهیز کتابخانه‌های حاشیه شهر مشهد افزود: اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

 وی با بیان اینکه کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی از دغدغه‌های جدی ماست، تصریح کرد: باید در کنار اقداماتی که در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد فرهنگ تکریم از مولفان، نویسندگان، مفاخر کتاب و نشر هم که در این حوزه خدمات ارزنده و پایه‌ای ارائه می‌دهند هم ترویج شده و حمایت شوند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در واقع هم باید کتابخوان و کتابخوانی را ترغیب و هم ناشران و مولفان را تقدیر و حمایت کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.