سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه اشتغال نیازمند بازنگری جدی در فرهنگ کار و اشتغال پذیری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان توسعه اشتغال را نیازمند بازنگری جدی در فرهنگ کار و اشتغال پذیری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان که با حضورمسئولان استانی و کلانشهر اهواز برگزار گردید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل های داخلی شهرستان برای حل مشکل اشتغال تاکید کرد.

وی بیان داشت: توسعه در تمام کشورها در گرو توسعه نیروی انسانی آن جامعه است و برای پیشرفت و ترقی هرمنطقه نیروی کار ماهر و متخصص بعنوان پایه توسعه مناطق غیر قابل انکار است.

سواعدی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسل بسیار خوب کشاورزی، دامپروری و دامداری در شهرستان حمیدیه نباید افراد بیکار وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: باید در فرهنگ کار و اشتغال پذیری بازنگری جدی کرد و سیستم اشتغال و فرهنگ کار باید اصلاح شود در واقع اشتغال پذیری نیاز به تغییر جدی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: بسته رونق اقتصادی از مصوبات فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و همه دستگاه ها در آن مشارکت دارند و برای دستگاهی دارای تعهد است، در واقع اجرای این بسته فرصت بسیار خوبی برای برداشتن قدم های موثر در توسعه اشتغال است.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: کارورزی در محیط کار واقعی کمک می کند بنگاه های اقتصادی به مراکز آموزشی برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان تبدیل و صاحبان صنایع و دانش آموختگان می توانند از مزایای آن برخورددار شوند.

وی بیان داشت: فنی و حرفه ای آمادگی دارد برای توسعه اشتغال از طریق اعطای تسهیلات روستایی و فراگیر سامانه کارا دوره های رایگان آمادگی شغلی، کسب و کار و کارآفرینی را برای متقاضیان اجرا تا افراد با آمادگی لازم وارد بازارکار شوند.

سواعدی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و هم افزایی بین دستگاهی بتوان قدم های مثبتی برای توسعه اشتغال برداشت.

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه در این جلسه ضمن تبیین اهمیت موضوع اشتغال و برنامه ها و دستور العمل های ابلاغی دولت در راستای ایجاد و افزایش فرصت های سرمایه گذاری و شغلی در سطح شهرستان، بر جذب و معرفی افراد جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی باقی مانده تاکید نمود.

وی تصریح کرد: ارائه برنامه های کلی و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید از مهم ترین وظایف کارگروه به شمار می رود که این امر با دلسوزی و برنامه ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت ها و تلاش شبانه روزی محقق خواهد شد.

هاشمی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی بر جذب سرمایه گذار به این شهرستان اشاره کرد و افزود: همه مدیران بر لزوم حمایت و پشتیبانی از تولیدات بومی و داخلی شهرستان و همچنین معرفی سرمایه گذاران در شهرستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود تلاش کنند.

رئیس شورای اشتغال حمیدیه در پایان ، به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهرستان حمیدیه اشاره کرد و خواستار احداث مرکز فنی حرفه ای در این شهرستان شد.

انتهای پیام/گ

لزوم تلاش برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.