سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصادفات جاده‌ای عامل ۶۵ درصد از حوادث غیر طبیعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیش از ۲۰ پایگاه امدادونجات بین شهری در جاده های مواصلاتی استان استقرار یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با همراهی معاون امور داوطلبان این جمعیت با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان با هدف ایجاد تفاهم نامه همکاری فی مابین جمعیت هلال احمر، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و کانون بازنشستگان این اداره دیدار و گفتگو کرد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت های هلال احمر فراتر از حوزه امدادونجات است، افزود: در حوادث طبیعی جمعیت هلال احمر متولی امدادونجات است و در حوادث غیر طبیعی هلال احمر نقش پشتیبان است.

فلاح با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از خود مردم است و با کمک ها و حمایت های مردم در حوادث مدیریت می شود، اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر را بزرگترین سرمایه معرفی کرد و ادامه داد: حضور جمعیت هلال احمر در حوادث باعث آرامش مردم و آسیب دیدگان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به حادثه خیزی استان کرمان بیان کرد: نقش اصلی امدادونجات را جمعیت هلال احمر ایفا می کند و در برابر جان انسان ها وظیفه اجتماعی داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه ضرورت آشنایی و آموزش آحاد جامعه با حوادث جاده ای را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: هلال احمر متولی آموزش های پایه و همگانی است.

فلاح با اشاره به سرعت پیشرفت آسیب های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بهره گیری از حضور اعضای جوانان با برگزاری دوره های آموزشی پیمان، آشنایی با مهارت های زندگی، مهارت نه گفتن و غیره با هدف پیشگیری در حوزه آسیب های اجتماعی ورود جدی داشته است.

وی با اشاره به بخش اعظم فعالیت ها و خدمات حوزه داوطلبان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در هر بحران فرهنگی، اقتصادی و سوانح ورود پیدا می کند و به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان می شتابد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای کاروان های سلامت و امید در مناطق جنوب و جنوب شرق استان با هدف محرومیت زدایی در این مناطق تصریح کرد: تمام توان خویش را برای درمان و فقر افراد محروم به کار گرفته ایم به طوری که تا کنون در چندین مورد اعزام به مرکز استان و تهران برای درمان های تخصصی با مشارکت و همکاری خیرین صورت گرفته است.

حمید شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت ها و ماموریت های هلال احمر بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: ماموریت و رسالت کاری جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند و ستودنی است.

اسدی با اشاره به اهمیت آشنایی آحاد جامعه با فعالیت های هلال احمر افزود: این نشست صمیمی با هدف انعقاد تفاهم نامه سه جانبه هلال احمر، اداره کل دارائی استان و کانون بازنشستگان این اداره برگزار شده است .

وی با اشاره به ضرورت یادگیری آموزش های امدادونجات بیان کرد: همه ما عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستیم و با فراگیری آموزه های امدادی بایستی به عنوان بازوی توانمند و مهم در زمان وقوع حوادث در کنار جمعیت هلال احمر باشیم.

وی گفت: اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بزرگترین سرمایه است.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.