سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان آمریکا به ناتوانی در برابر سلاحهای هایپرسونیک چین و روسیه

دیوان محاسبات کنگره آمریکا در گزارشی اذعان کرده است واشنگتن در حال حاضر هیچ گونه اقدام مقابله‌ای در برابر نسل جدید سلاحهای هایپرسونیک چین و روسیه در دست ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیوان محاسبات کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرد: «چین و روسیه به دنبال نسل جدید سلاحهای هایپرسونیک هستند چرا که سرعت، دامنه، و قدرت مانور آنها بیشتر سامانه‌های موشکی را شکست می‌دهد و می‌توان از این سلاح‌ها در توسعه توانمندیهای حمله هسته‌ای و سلاحهای متعارف دوربرد استفاده کرد».

این  گزارش با تأکید بر اینکه هم‌اکنون هیچ اقدام مقابله‌ای در برابر سلاحهای هایپرسونیک وجود ندارد، مدعی شده است چین و روسیه در حال توسعه سلاحهای ضد موشکی و ماهواره‌ای هستند تا عملیات فضایی آمریکا را تهدید کنند و پکن نیز با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و سایبری جدید در حال توسعه توانمندیهای حملات ضدماهواره‌ای است.

دیوان محاسبات کنگره در گزارش خود همچنین 26 تهدید رو به‌ رشد را شناسایی کرده که آمریکا در آینده در حوزه‌های دستاوردهای نظامی دشمن، فناوریهای دوگانه،  دگرگونی جمعیتی و تغییرات در تسلیحات نظامی با آنها روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.