وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از موفقیت آزمایش یک موشک رهگیر با قابلیت‌های بالا در قزاقستان خبر داد.

به  گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای از موفقیت آزمایش یک موشک رهگیر با قابلیت های بالا در قزاقستان خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: واحد هوایی و دفاع موشکی نیروی هوایی روسیه، یک موشک رهگیر جدید دیگر در آزمایشگاه ساری شگان در قزاقستان را با موفقیت آزمایش کرد.

عملکرد مثبت این موشک رهگیر در تخریب و انهدام هدف شبیه سازی شده پس از این آزمایش تایید شد.

در ماه آوریل، وزارت دفاع روسیه گزارش داد یک سامانه دفاع موشکی بالستیک برای مقابله با حمله های هوایی و فضایی به مسکو طراحی شده است که وظایف مربوط به سیستم های هشداردهنده حمله موشکی و کنترل فضای خارج از جو آن با موفقیت در محدوده تمرینی قزاقستان آزمایش شد.

روسیه در حال اجرای پروژه به روز رسانی تسلیحات در مقیاس گسترده است. این طرح در سال 2010 اعلام شد و تاکنون نزدیک به 70 درصد از تجهیزات نظامی این کشور به روز رسانی شده است. پروژه مذکور تا سال 2020 تکمیل می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی سخنرانی در مجمع سالیانه فدرال این کشور در روز اول مارس سال جاری میلادی اعلام کرد مسکو چندین سلاح پیشرفته مانند سامانه مبارزه با لیزر، پهپادهای زیردریایی پرسرعت بین قاره ای با قابلیت اجرای عملیات در عمق زیاد، موشک های هایپرسونیک [ماوراء صوت] آینده نگر و موشک های کروز هسته ای را در دست تولید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار