سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام :

خانواده در ساختار اجتماعی جامعه، نقش اساسی و محوری دارد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه شاکله اصلی فرهنگ در درون خانواده شکل می گیرد،گفت: خانواده در ساختار اجتماعی جامعه نقش اساسی و محوری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در جلسه کارگروه تحکیم خانواده با بیان این مطلب که برای انسجام و تقویت بنیه خانواده ها اجرای برنامه های آموزشی ضرورت دارد گفت: جايگاه والاى خانواده، به عنوان با هويت‌ترين نهاد اجتماعى و نقش محوری آن در ساختار جامعه از ديرباز و خصوصا قرون اخير،دارای مقام ممتازى برای توجه جوامع گوناگون بوده است.

وی بیان کرد: فرهنگ غرب با استفاده از فناوری و ابزار جدید به دنبال راههای نفوذ است و با ایجاد بحران ها و چالش ها، سعی در ترویج فرهنگ عریانی،آموزش و تفریحات ناسالم ،گسترش فرهنگ مصرف،اختلاف بین خانواده،افزایش خشونت و طلاق دارد.

سرهنگ یاسمی افزود: دشمنان برای تحقق اهداف خود ، کانون گرم خانواده ها را با تیرهای زهر آگین هدف قرار داده است.

وی به راه های پیشگیری از اقدامات دشمن اشاره و ادامه داد: یکی از عوامل مهم دربرابر تهاجم فرهنگی غرب، پوشش دینی است،که بعنوان سدّی بزرگ موجب می شود که دشمنان از رسیدن به هدف های سودجویانه فرهنگی باز بمانند.

سرهنگ یاسمی اضافه کرد:برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن، باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی کرد.

وی یادآورشد: صاحب نظران و اندیشمندانی كه در امر پيشگيری مطالعه مي كنند هم بر اين باورند كه يكی از راه هاي پيشگيری آموزش است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام به اقدامات آموزشی اشاره و عنوان کرد: عمده اقدامات معاونت اجتماعی برای تقویت بنیه خانواده ها، اجرای برنامه های فرهنگی –آموزشی همانند، فضا سازی محیطی ،ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،نمایشگاه های عمومی و تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی،کارگاه آموزشی کسب مهارت های زندگی ، تئـاتر درمانی،توانمند سازی و مشاوره فعال گروهی و فردی برای اقشار مختلف می توان نام برد.

سرهنگ یاسمی در پایان تاکید کرد: معاونت اجتماعی با داشتن کارشناسان مجرب ومتخصص برای کنترل آسیب های اجتماعی آمادگی همکاری با دستگاه های متولی فرهنگی را دارد تا با هم افزایی در برنامه های فرهنگی بتوان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ د

ساختار اجتماعی جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.