سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با کاربرد فناوری‌های نوین

کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی شود.

وی افزود: برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون رالن تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به ۵۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط در بخش کشاورزی شهرستان فریدونکنار پرداخت شد و مابقی در حال سیر مراحل اداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای مکانیزاسیون است و به همین دلیل حمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

حمیدرضا رحمانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر نیز از پایان برداشت پرورش رتون و کشت مجدد برنج در ۶ هزار و ۳۴۶ هکتار ار شالیزار‌های شهرستان بابلسر خبر داد.

وی گفت: امسال پنج هزار و ۹۴ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان با تولید ۱۷ هزار و ۱۳۰ تن شلتوک به کشت مجدد و یک هزار و ۲۵۲ هکتار با تولید سه هزار و ۴۳۰ تن شلتوک به پرورش رتون اختصاص یافت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر یکی از طرح‌های افزایش تولید و درآمد زراعت برنج را پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی که مشکل تأمین آب ندارند، عنوان کرد و گفت: محصول حاصل از پرورش رتون دارای کیفیت بالاتر و ارزش غذایی و بازار پسندی بهتری نسبت به کشت اصلی بوده و از ارزش اقتصادی بیشتری برخوردار است.

حمیدرضا رحمانی افزود: دانش فنی کشاورزان در زراعت برنج، شرایط و زمان مناسب کشت برنج، مدیریت آبیاری، تغذیه گیاهی و استفاده از ارقام مناسب، بستر خوبی را برای تولید برنج در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی گفت: این شهرستان هفت درصد از برنج مازندران را تولید می‌کند.

انتهای پیام/آ

فناوری‌های نوین سبب افزایش تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.