سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود:براساس آخرین آمار (آذرماه امسال) استان بوشهر ۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل دارد.

وی ادامه داد: از این شمار بیشترین آمار مربوط به شهرستان بوشهر با ۱۰۸ نفر و کمترین مربوط به خارگ بدون افراد بازمانده و عسلویه با چهار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: دلیل بازماندن از تحصیل ۴۳ نفر از این شمار بی‌انگیزگی، ۳۹ نفر بیماری‌های صعب‌العلاج، ۳۶ تن مخالفت خانواده، ۲۹ مورد اشتغال، ۲۹ نفر مشکل مالی و ۲۹ اتباع خارجی بودن است.

کرمی تصریح کرد: همچنین ۲۶ نفر به دلیل بدسرپرستی، ۲۲ نفر کبر سن، ۱۵ نفر ازدواج و ۱۴ تن سایر موراد از تحصیل بازمانده اند.
وی اظهار داشت: در این ارتباط همه ظرفیت‌ها را برای حضور افراد بازمانده از تحصیل در کلاس‌های درس به کار گرفتیم.

وی یادآور شد: فعالیت تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است که تلاش شد شمار بیشتری از این افراد به تحصیل و کلاس‌های درس بازگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: در این ارتباط تشکیل کارگروه در هر شهرستان و بخش برای اقدام در زمینه بازگرداندن حداکثری این افراد ضروری است.

کرمی بیان داشت: آموزش و پرورش نیز لیست افراد بازمانده از تحصیل را به فرمانداران ارائه می‌کند و فرمانداران، بخشداران، شورا‌ها و شهرداران و دهیاران در حد توان همکاری لازم را برای این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/م

بی انگیزگی و بیماری صعب العلاج از مهمترین دلایل بازماندگی تحصیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.