معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۶ هزار و صد دانش آموز و دانشجوی تبعه افغان در استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

تحصیل ۶۱۰۰ تبعه افغان در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی در نشست در نشست با سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، معاون کمیساریای عالی پناهندگان در چین و معاون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، افزود: از این تعداد ۶ هزار نفر دانش آموز و صد نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۶ هزار تبعه افغان در استان بوشهر سکونت دارند، ادامه داد: برای توانمندسازی مهاجران، بیش از سه هزار نفر از این افراد، امسال زیر پوشش برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین با اشاره به آمادگی این استان برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی مهاجران افغان، گفت: یک بنیاد خیریه چینی در برنامه‌ای انسان دوستانه برای بهبود زندگی، آموزش، بهداشت و توسعه روستایی کار‌های خوبی در آن کشور انجام داده که این تجارب می‌تواند در کمک به بهبود وضع مهاجران در کشور‌های مختلف از جمله ایران موثر باشد.

خورشیدی خاطرنشان کرد: آماده‌ایم با کمک این بنیاد خیریه، زمینه بهبود شرایط اقتصادی مهاجران افغانستانی را در استان بوشهر فراهم کنیم.

انتهای پیام/ک

بیش از ۳۶ هزار تبعه افغان در استان بوشهر سکونت دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.