مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر از آغاز طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن استان بوشهر خبر داد.

صدور دفترچه بیمه سلامت برای ۱۴۰۰ افغانستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بشیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آمایش اتباع کشور افغانستان از ۱۵ سال پیش در سطح کشور در حال اجراست، اظهار داشت: در استان بوشهر ۸ هزار تبعه افغانستان دارنده کارت آمایش حضور دارند؛ این طرح نیز برای سیزدهمین بار در استان بوشهر اجرا می‌شود و یک ماه و نیم ادامه دارد.

وی افزود: داشتن کارت آمایش برای پناهندگان ساکن ایران الزامی است و انتظار داریم اتباع افغان با مراجعه به این اداره واقعه تولد، ازدواج، طلاق یا فوت در خانواده خود را گزارش دهند، زیرا اصلاح اطلاعات شخصی و خانوادگی اتباع افغان یک ضرورت است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات اتباع دارنده کارت آمایش در استان بوشهر رفع شود، تصریح کرد: سفر به افغانستان یکی از مهمترین مشکلات اتباع افغان است که این مشکل با هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی حل شده و این افراد می‌توانند به مدت یک ماه به کشور خود رفته و سپس به ایران برگردند.

وی از صدور دفترچه بیمه سلامت برای ۱۴۰۰ نفر از اتباع افغان استان بوشهر و همچنین پیگیری برای رفع مشکل دریافت گواهینامه رانندگی توسط اتباع افغان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون هزار نفر مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

آغاز طرح آمایش اتباع افغان در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.