سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره غذای سنتی قورمه در مهریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت: جشنواره غذای سنتی قورمه برای اولین بار در مهریز برگزار می شود.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازیزد؛ با اشاره به تداوم شادی در استان یزد،گفت: نخستین جشنواره غذای سنتی قورمه پانزدهم و شانزدهم آذرماه در بومگردی سرای جهانگرد از ساعت ۱۱الی ۲۰ و باغ جهانی پهلوان پور مهریز ازساعت ۸ الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود.

فاطمی بابیان اینکه در این جشنواره سعی شده است انواع قرمه ازجمله قرمه عشایر و قرمه‌هایی که در مناطق کویرمرکز ایران یا در شمال و جنوب کشور پخت میشود، عرضه بشود افزود: درکنارش انواع قرمه که در خورشت‌های مختلف استفاده می شود همانند قرمه سبزی نیز ارائه شود.

به گفته‌ی وی غذای محلی قورمه از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که از دیرباز در کشور ما به دلیل شریط نگهداری ساده‌ی آن در بیشتر غذا‌ها به شکل‌های مختلف استفاده می‌شده است.

 شهرستان تاریخی مهریز شهر طبیعت گردی باغ شهر، شهر تمدن‌ها و شهر کاروانسر‌اهای ایران است.

این شهرستان  دارای آثار تاریخی و گردشگری متعدد است که از آن جمله می‌توان از باغ جهانی پهلوان‌پور، چشمه غربالبیز، کوه ریک، کاروانسرای زین‌الدین، قلعه سریزد، سرو کهنسال، زیارتگاه پیر نارکی زرتشتیان، روستای ثانی‌آباد، تل طزنج، قلعه مهرپادین، قلعه خورمیز و قلعه منگاباد نام برد.

انتهای پیام/ی

نخستین جشنواره غذای سنتی قورمه در مهریز برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.