رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: تاکنون ۱۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار و بنا‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: از ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا کنون ۱۷ هزار گردشگ داخلی و خارجی از آثار و بنا‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

علی اصغر صمدیانی افزود: این افراد از باغ جهانی پهلوانپور، کوه ریگ، سنگ نگاره‌های کوه ارنان، سرو کهنسال منگاباد، قلعه‌های سریزد، باغ دهوک و مهرپادین، موزه مردم شناسی و امامزادگان سید غیاث الدین، شاه صفی الدین و شمس الدین و ... بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۵۰۰ مسافر با مراجعه به ستاد اسکان مهریز پذیرش و در ۱۲ مدرسه شهری و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز اسکان یافته اند.

این مسوول تصریح کرد: تاکنون سه هزار برگه نقشه راهنما و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهرستان بین مسافران و میهمانان نوروزی توزیع شد و این کار تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۷ در چهار ایستگاه راهنمای گردشگران ادامه دارد.

صمدیانی یادآور شد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای نخستین مرتبه جشنواره فرهنگی هنری با حضور هنرمندان استان در ابتدای ورودی شهر در کناره اصلی و همچنین در حوالی روستای مزرعه شور تا پایان تعطیلات نسبت به اجرای برنامه فعالیت دارند.

شهرستان مهریز درجنوب استان یزد قرار دارد و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری شهر یزد در کنار جاده بین المللی شمال، جنوب کشور ،تهران، بندر عباس- یزد، کرمان، واقع است.

این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود می‌باشد.

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است.

شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ روستا و آبادی است.

بنای شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی ،دارابودن سراب ها، قله‌های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی، در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان‌های تجاری، شاهراهی حیاتی ساخته است.

انتهای پیام/ ی

 ۱۷ هزار گردشگر از مهریز بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.