سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصرار یونان بر دریافت غرامت از آلمان

نخست وزیر یونان با درخواست غرامت از آلمان در خصوص آسیب‌های وارده به کشورش در خلال جنگ جهانی دوم گفت، مبلغ غرامت مهم نیست بلکه موضوع، مسئولیت اخلاقی در قبال یونانیان و دیگر ملت‌های اروپایی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان باردیگر خواستار دریافت غرامت از آلمان شد.

آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان با درخواست غرامت از آلمان در خصوص آسیب‌های وارده به کشورش در خلال جنگ جهانی دوم گفت، مبلغ غرامت مهم نیست بلکه موضوع، مسئولیت اخلاقی در قبال یونانیان و دیگر ملت‌های اروپایی است.

نخست وزیر یونان که در مراسم اهدای گل به بنای یادبود قربانیان نازی‌ها در منطقه کالاوریتا سخن می‌گفت، افزود: «بعد از تعطیلات سال نو این مساله را در مجلس مطرح خواهیم کرد.»

وی تاکید کرد: «باید همصدا باشیم چرا که هم مساله بدهی و هم موضوع غرامت روی میز است. صد‌ها یونانی در ۱۳ دسامبر ۱۹۴۳ در روستای کالاوریتا بدست سربازان آلمان نازی قتل عام شدند.»

پیشتر؛ مجلس یونان در گزارشی در سال ۲۰۱۶ غرامتی معادل ۲۸۰ میلیارد یورو به دلیل آسیب‌های وارده در خلال اشغال و دریافت وام بدون بهره از بانک مرکزی یونان از آلمان درخواست کرده بود.

در مقابل، آلمان با یادآوری پرداخت ۱۱۵ میلیون مارک در سال ۱۹۶۰ به یونان درخواست غرامت جدید بعد از ۷۰ سال را رد کرده است.

انتهای پیام/

یونان غرامت جنگ جهانی را از آلمان درخواست کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.