سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های کشور هستند

معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های سراسر کشور هستند که به آن‌ها خدمات فرهنگی ارائه می‌شود.

دکتر امین متولیان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود:چند سالی است کهآسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از راهبرد‌های کلان حاکمیتی مد نظر نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از یکسال است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای تحت عنوان شورای اجتماعی شکل داده است.

معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطر نشان کرد:کتابخانه‌های عمومی صرفا یک مرکز اطلاع رسانی و ارائه امانت نیست بلکه مرکزی است برای ارائه خدمات فرهنگی, هنری و اجتماعی که می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی نقش آفرینی داشته باشد.

متولیان  با بیان این که نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از بزرگترین شبکه‌های فرهنگی کشور است تصریح کرد:  در ۲۵۰۰ نقطه از کشور کتابخانه عمومی وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد:این کتابخانه‌ها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و نزدیک به ۱۰۰۰ کتابخانه در سطح ملی به صورت مشارکتی و مستقل فعال هستند.

معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: ۶۰۰۰ کتابدار در کشور وجود دارد که علاوه برخدمات سنتی کتابداری، خدمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف ارئه می‌کنند.

فرماندار گناوه نیز  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های زیادی دارد و به طور مستمر با وزیر کشور و دیگر متولیان امر نشست برگزار می‌کند، دراین شهرستان نیز به این امر مهم توجه جدی شده است.

سید علی پاک نژاد افزود: آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان باتوجه به اجرای طرح و برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای مختلف درسال جاری روند کاهشی در مقایسه با سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: طرح مدرسه زندگی یکی از طرح‌های مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان است که در ۶ مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم بصورت نمادین اجرایی می‌شود.

فرماندار گناوه یادآور شد: دراین شهرستان ۶ کتابخانه وجود دارد که باتوجه به افزایش جمعیت به کتابخانه‌های دیگر ازجمله در ساحل باتوجه به گردشگرپذیربودن آن و حاشیه شهر و بافت‌های جدید نیاز است.

وی عنوان کرد: در توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی نگاه و توجه خاصی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شده است.

پاک نژاد ادامه داد: در این شهرستان علاوه بر بهره مندی از ۶ کتابخانه، برنامه و طرح‌های خوبی از جمله نشست‌های یکشنبه و دوشنبه‌های کتاب اجرایی شده که نقش موثری در بالابردن سرانه مطالعه داشته است.

انتهای پیام/م

۶۰۰۰ کتابدار در کشور وجود دارد 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.