سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای اسلامی شهر شیراز به راه اندازی سامانه شفافیت رای داد

طرح اعضای شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اعضای شورای شهر شیراز در شصت و سومین جلسه علنی، به کلیات لایحه راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز رای مثبت دادند، جزئیات این طرح پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، برای تصویب به صحن علنی ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شیراز، کاهش فساد، افزایش مشارکت فعالانه و آگاهانه مردم، تقویت اعتماد عمومی و کارآمدی عملکرد را از جمله اهداف ارائه این مصوبه برشمرد.

سید عبدالرزاق موسوی افزود: در این سامانه امکان دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات طبقه‌بندی شده با قابلیت جست‌وجو به ویژه در حوزه قرارداد‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مصوبه بخش‌هایی از جمله آمار نیروی انسانی شاغل در شهرداری، وضعیت استخدام‌ها و حقوق و مزایای مدیران شهرداری و ماموریت‌های خارجی مدیران و کارشناسان شهرداری نادیده گرفته شده است.

ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه شفافیت استثناء بردار نیست، گفت: نباید اصلی‌ترین بند‌های طرح شفافیت حذف شود.

لیلا دودمان، دیگر عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شفافیت باید شورا و شهرادری را توأمان در بربگیرد، بیان کرد: نباید یک طرفه دست بر گلوی شهرداری بگذاریم و آن را فشار دهیم و کار‌های مربوط به شورا را رها کنیم.

دودمان با تصریح بر اینکه نباید مردم را گول زد و فریب داد، گفت: بنابر تکلیف بودجه زمانی می‌توان به درستی در بحث بودجه بندی ورود کرد که آمار نیروی انسانی را درست ببینیم و شفافیت را بنا به درخواست‌های شخص از دایره خارج کنیم.

در ادامه این جلسه توافقنامه فی مابین شهرداری شیراز و اداره‌کل اوقاف وامورخیریه استان فارس به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: به منظور تسریع در امر تعیین تکلیف اراضی و املاک موقوفات در محدوده و حریم شهر شیراز که تحت تولیت و یا نظارت اداره اوقاف و امورخیریه است، در راستای ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری مصوب ۱۳۹۰، این توافقنامه فی مابین اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان فارس و شهرداری شیراز تنظیم و تصویب شد.

نواب قائدی ادامه داد: این توافقنامه شامل املاک واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهر شیراز نمی‌شود.

این توافقنامه در ۱۲ ماده واحده پس از بحث و بررسی به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و متن کامل این توافقنامه پس از تایید فرمانداری در پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر شیراز قابل دسترس خواهد بود.

لایحه‌ی پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر بررسی طرح تفصیلی سکونتگاه انجیره در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت و مقرر شد این لایحه در شصت وچهارمین جلسه علنی شورا با حضور شهردار شیراز بررسی شود.

مقرر شد این لایحه در شصت وچهارمین جلسه علنی شورا با حضور شهردار شیراز بررسی شود.
انتهای پیام/م

تصویب کلیات ایجاد سامانه شفافیت شهرداری توسط شورای شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.