سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت برنامه واکسیناسیون طیور توسط مرغداران در شهرستان قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:در راستای مبارزه با بیماری های طیور و جلوگیری از شیوع بیماری های ویروسی شبکه دامپزشکی برنامه واکسیناسیون پیشنهادی به مرغداران ارائه داد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در راستای مبارزه با بیماری های طیور و جلوگیری از شیوع بیماری های ویروسی شبکه دامپزشکی برنامه واکسیناسیون پیشنهادی به مرغداران ارائه داد.

وی افزود:با توجه به فعالیت بیش از 70 واحد مرغداری نیمچه گوشتی در این شهرستان و چندین واحد مرغداری پرورش طیورگوشتی در شهرستانهای همجوار، اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی در طول دوره پرورش برای پیشگیری از احتمال بروز و انتشار بیماریهای خطرناک طیور و قابل انتقال بین انسان و پرندگان با انجام به موقع و دقیق واکسیناسیون طیور پرورشی ضروری است.

محمودی زاوه گفت:برای تأمین ایمنی در طیور پرورشی باید واکسنهای مورد استفاده واحدهای مرغداری در شرایط مناسب و زنجیره سرد حمل شده و با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط واکسیناتورها مورد استفاده در سنین مختلف طیور پرورشی قرار گیرد تا امکان پیشگیری از بیماریهای طیور فراهم شود. 

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات افزود:با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های ویروسی،مرغداران باید برنامه پیشنهادی که از طرف اداره طیور دامپزشکی استان برنامه ریزی شده است را شیوه کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: شهرستان قاینات تنها شهرستان در کل استان است که اکثر واحد های پرورش طیور تمامی مراحل تولید و پرورش را زیر نظر کارشناسان دامپروری و دامپزشکی انجام می دهند و کارشناس مربوطه برخی مواقع در محل مرغداری مستقر است و بر تمامی مراحل پرورش نظارت دارد و این امر موجب شده است کمترین میزان تلفات در واحدهای پرورشی شهرستان اتفاق بیفتد و تولید مرغ با کیفیت را داشته باشند.

انتهای پیام/غ

فعالیت بیش از 70 واحد مرغداری نیمچه گوشتی در شهرستان قاینات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.