سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایروبی و ساماندهی تمام آببندان‌های مازندران تا سه سال آینده

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس تفاهم امضا شده ۲ تا ۳ سال آینده باید تمام آب بندان‌ها لایروبی و ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه برگزاری همایش ملی برنج تامین آب از آببندان‌ها را امری ضروری دانست و گفت: بر اساس تفاهم امضا شده ۲ تا ۳ سال آینده باید تمام آب بندان‌ها لایروبی و ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ۱۷ هزار هکتار آب بندان است، افزود: این آب بندان‌ها ظرفیت ذخیره سازی حدود ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب را در خود دارند که این میزان از ذخیره آب همه سد‌های مازندران بیشتر است.

شهیدی فر به امضای تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: از این پس روند نگهداری و نظارت آببندان‌ها در سه استان شمالی کشور بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: امسال در ۵۳ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران کشت مکانیزه نشای برنج انجام شد.

وی با بیان اینکه باید تکنولوژی و دانش در بخش زمین کشاورزی کاربردی شود، افزود: آبیاری تخت فشار می‌تواند در تامین آب و رفع چالش‌های فراروی موثر باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: گرچه استان‌های شمالی پرباران هستند، اما بخشی از منابع آبی در دسترس ما نیست و بر همین اساس حدود ۶ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان به زیرکشت نرفت و حدود هزار هکتار نیز به دلیل بحران آب خشک و از کشت خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف برنج در کشورمان حدود ۳۵ کیلو است، گفت:: باید این میزان به ۲۰ کیلوگرم در سال کاهش یابد.
انتهای پیام/آ

کشت مکانیزه برنج در ۵۳ هزار هکتار شالیزار‌های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.