سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۰ وقف جدید در مازندران

۱۰ وقف جدید به مدت ۱۰ روز در مازندران به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: وقف در کنار اثرات اخروی اثرات دنیوی نیز برای واقف دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ وقف جدید امسال در مازندران ثبت شد، افزود: در دهه وقف امسال ۱۰ وقف جدید در مازندران به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام حیدری گفت: در شهرستان گلوگاه ۳ هزار متر مربع زمین از سوی وراث مرحوم معصومه، ولی پور و یک قطعه زمین به‌مساحت ۳ هزار متر مربع توسط وراث حاج علیجان، ولی پور برای عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) در ایام محرم و صفر در مسجد سیدالشهدا ولمازو وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در رامسر نیز واقف خیراندیش محمدعلی امین‌جعفری یک باب مغازه به مساحت ۱۵ متر مربع و یک باب مغازه دیگر به مساحت ۱۶ متر مربع را برای عمران و آبادانی روستای چورته و هزینه‌های مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا وقف کرده است.

وی گفت: واقف خیراندیش حاج یزدان نجف‌پور شش دانگ ساختمان مسکونی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی و مساعدت به دارو و درمان و دانش آموزان بی بضاعت در محمودآباد کرده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: در شهر رویان نور دو باب مغازه هر کدام به مساحت ۲۵ و ۴۱ متر مربع از سوی وراث مرحوم حاج سیدعباس حسینی برای هزینه‌های عمرانی، فرهنگی و امور جاری مسجد جامع شهر رویان وقف شد.

وی با بیان اینکه یک قطعه زمین در تنکابن به مساحت ۷۴۱ متر مربع از سوی مهدی اسدپور وقف شد، گفت: واقف خیراندیش این زمین را به یاد برادر شهیدش جهت خیرات و مبرات وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار مترمربع از سوی حاج صفر سومندر و جلال قاری برای توسعه آستان مقدس امامزاده محمد (علیه السلام) رستمکلا بهشهر به ارزش ٢٠٠ میلیون تومان وقف شد.

حجت الاسلام حیدری گفت: دو قطعه زمین به‌مساحت ۲۴ هزار متر مربع از سوی وارث مرحوم قربانقلی گراییلی به یاد شهیدان سلطان علی و یحیی گراییلی به ارزش یک میلیارد تومان با نیت امورات فرهنگی، قرآنی و درمانی در شهرستان بهشهر وقف شده است.

وی افزود: در نکا نیز زمینی به‌مساحت هزار متر مربع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط نورالله حسن پور در شهرستان نکا برای امورات مسجد وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دهه وقف را فرصتی مناسب برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دانست و گفت: در دهه وقف مردم بیشتر از فعالیت‌های سازمان اوقاف و برکات وقف در جامعه مطلع می‌شوند که نمونه بارز آن ایجاد وقف‌های جدید در این ایام است.

حجت الاسلام حیدری افزود: موقوفات ثبت شده در دهه وقف امسال با نیت‌های مختلفی مانند کمک به نیازمندان، فعالیت‌های قرآنی، دارو و درمان، عزاداری امام حسین (علیه السلام)، کمک به مسجد، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، خیرات و مبرات است.

انتهای پیام/ م

ثبت ۱۰ وقف در ۱۰ روز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.