سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۱۴ میلیارد ریالی اوقاف از محل نیات واقفان خیراندیش به نیازمندان/اجرای ۲۱۵ ویژه برنامه در دهه وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیارد ریال به نیازمندان کمک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست خبری گرامیداشت دهه وقف گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف از جمله دارو، درمان، کمک به نیازمندان، خرید تجهیزات پزشکی، تهیه و توزیع لوازم آموزشی و تحصیلی ویژه دانش آموزان بی بضاعت در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در نگاه اول یک نهاد مذهبی و فرهنگی است افزود: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیاز‌های روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه کارکرد‌های سازمان اوقاف نشات گرفته از فلسفه فرهنگ مترقی وقف است گفت: فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد که باید مورد توجه مسئولان، سیاستگزاران و برنامه ریز و کارگزاران نظام باشد.

حجت الاسلام ستار علیزاده به کارکرد‌های فرهنگ وقف کارکرد‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سنت حسنه وقف در کنار دستاورد‌های دینی آن اشاره کرد و افزود: اگر از سنت حسنه وقف حمایت شود، مشکلات کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه به اجرای ۲۱۵ ویژه برنامه در دهه وقف در سطح شهرستان و استان اشاره کرد و گفت: برپایی نشست صنفی، برگزاری همایش‌های مختلف با محوریت ترویج فرهنگ وقف، تقدیر از فعالان وقف، برپایی خیمه‌های معرفت، راه اندازی ایستگاه‌های وقف در میادین، تبیین انجام وقف‌های مشارکتی و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری از مهمترین برنامه‌های اوقاف گیلان در دهه گرامیداشت هفته وقف است.

حجت الاسلام ستار علیزاده همچنین به فعالیت و برنامه‌های متعدد اوقاف و امور خیریه گیلان اشاره کرد و افزود: انجام و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه وقف باید در جامعه نهادینه شده و مردم بیشتر با این عمل خیرخواهانه آشنا شوند افزود: بیان احکام وقف و تقدیر از فعالان عرصه وقف بخشی از اقدامات اداره اوقاف استان گیلان است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه در یک سال اخیر نزدیک به ۴ میلیون نفر در برنامه‌های فرهنگی این مجموعه شرکت کردند گفت: در حال حاضر طرح ترویج سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در ۱۱ بقعه متبرکه گیلان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ر. ۱۵ وقف جدید در گیلان به ثبت رسید افزود: از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۳۹۳ وقف در گیلان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته هزار و ۶۶ مراسم مذهبی از سوی اداره‌کل اوقاف استان گیلان برگزار شده است گفت: با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب، مبنی بر قرآن آموزی مردم به ویژه جوانان، امسال ۱۶ هزار نفر در دوره‌های قرآن آموزی شرکت کردند.

حجت الاسلام ستار علیزاده به افزایش وقف نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: امسال در طرح مودت، ۴۴ میلیارد تومان کمک غیر نقدی از سوی مردم خیر و واقف گیلانی کمک شده که نسبت به سال گذشته حدوداً ۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی وقف برای نخستین بار در استان گیلان تشکیل شده است گفت: افتتاح مرکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه، تشکیل شبکه خادمان افتخاری رسانه و تشکیل مجمع خیران واقف بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه ترویج وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۹۴۱ بقاع متبرکه با بیش از ۳ هزار نفر خادم افتخاری دارد تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در راستای تبدیل کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و انسجام خانواده برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اوقاف گیلان ۱۴ میلیارد ریال از محل نیات واقفان خیراندیش به نیازمندان کمک کرده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.