نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نیات واقفان به سمت فرهنگ عمومی باید جهت دهی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی نماینده  ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل اوقاف گیلان گفت: کارگزاران وقف در ادارات اوقاف حافظان امانت‌های مردم هستند و نیات واقفان باید به سمت فرهنگ عمومی جهت دهی شود.

وی با اشاره به اینکه عمل به نیات واقف باعث رونق وقف می‌شود افزود: تعلیم احکام وقف به مردم باید از اولویت‌های کارگزاران وقف در استان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از آمادگی برای اجرای طرح مشاوره وقف در مصلی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف و آمادگی خود را برای این امر خداپسندانه و میراث ماندگار اعلام کرد.

آیت الله رسول فلاحتی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه باید بیش از پیش تقویت شود افزود: باید از ظرفیت بقاع متبرکه در استان بهره گرفت و بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم احکام وقف را نمی‌دانند، گفت: تعلیم احکام وقف به مردم از اولویت‌های کارگزاران وقف در استان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور ۱۲ هزار نفر از زوار کشور‌های آسیایه میانه در موکب‌های اوقاف گیلان در آستارا، افزود: ظرفیت خوبی در آسیای میانه ایجاد شده که لازم است در این رابطه فعالیت‌های فرهنگی گسترده تری انجام شود.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف گیلان گزارشی از اقدامات یکساله اوقاف گیلان در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در نگاه اول یک نهاد مذهبی و فرهنگی است افزود: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیاز‌های روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه کارکرد‌های سازمان اوقاف نشات گرفته از فلسفه فرهنگ مترقی وقف است گفت: فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد که باید مورد توجه مسئولان، سیاستگزاران و برنامه ریز و کارگزاران نظام باشد.

حجت الاسلام علیزاده به کارکرد‌های فرهنگ وقف کارکرد‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سنت حسنه وقف در کنار دستاورد‌های دینی آن اشاره کرد و افزود: اگر از سنت حسنه وقف حمایت شود، مشکلات کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه به انجام فعالیت و برنامه‌های متعدد ضمن سال اوقاف و امور خیریه، اشاره و تصریح کرد: انجام و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در سطح کشور و گیلان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

نیات واقفان باید به سمت فرهنگ عمومی جهت دهی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.