کمک ۲۰۰ میلیون تومانی از محل درآمد موقوفات لشت نشا به درمانگاه ولیعصر (عج) / لشت نشا را نمی‌توان از وقف خارج کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: پارسال ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات لشت نشا به درمانگاه ولیعصر (عج) این شهر کمک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در دیدار با آیت الله حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پارسال ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفه فخرالدوله لشت نشا به درمانگاه ولیعصر (عج) این شهر کمک شده است.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره موقوفه فخر الدوله لشت نشا افزود: موقوفه فخرالدوله مراحل قانونی را گذرانده و مستندات آن از نظر قانون به رسمیت شناخته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه راهی برای خارج کردن لشت نشا از وقفیت وجود ندارد چرا که این حکم قانون و شرع است گفت: اگر مستندات موقوفه بودن لشت نشا قوی، محکم و شرعی و قانونی نبود، خود سازمان اوقاف پیشقدم خروج این منطقه از وقفیت بود، چون اوقاف وظیفه ندارد اموال و املاک دیگران را به عنوان موقوفه محسوب و عواید آن را هزینه کند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه نیت موقوفه فخر الدوله هزینه برای درمانگاه ولیعصر (عج) لشت نشا است، گفت: این یک فرصت برای لشت نشا است که از محل پرداخت حقوق موقوفه از سوی مردم، این شهر می‌تواند به قطب درمانی در کشور و منطقه تبدیل شود.

همچنین در این دیدار آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: من آمادگی همکاری با اداره اوقاف گیلان را دارم، تداخل در امور اوقاف نمی‌کنم بلکه تلاشم بر حمایت از اوقاف است.

وی افزود: اینکه نیت موقوفه لشت نشا تامین هزینه درمانگاه شهر است بسیار خوب است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیت وقف فخرالدوله و موضوعات مربوط به موقوفه بودن لشت نشا، تسهیلات و مشوق‌هایی که از سوی سازمان اوقاف برای مردم این شهر در نظر گرفته شده را به اطلاع مردم برسانید.

وی تصریح کرد: در مسئله موقوفه بودن لشت نشا تابع قانون هستم و فراتر از قانون نظری ندارم.

 

انتهای پیام/م.ع

پارسال ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات لشت نشا به درمانگاه ولیعصر (عج) کمک شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.