سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید و فرآوری گیاهان دارویی استان سامان می یابد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت : تولید و فرآوری گیاهان دارویی با مشارکت مراکز دانشگاهی برنامه ریزی و سامان می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل امروز در جلسه ای که به همین منظور در استانداری اردبیل  برگزار شد با بیان اینکه استان اردبیل از ظرفیت قابل توجه رویش گیاهان دارویی نادر و امکان کشت صنعتی انواع گیاهان دارویی برخوردار است ، گفت : از سرمایه گذاری در تولید ، فرآوری ، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی حمایت و موانع و مشکلات آن را بر طرف می کنیم.

وی با اشاره به اقدامات علمی در خصوص فرآوری گیاهان دارویی در استان افزود : مراکز علمی و دانشگاهی استان از جمله جهاد دانشگاهی و دانشگاه محقق اردبیلی استان ورود جدی به موضوع کشت و فرآوری  گیاهان دارویی دارند و با توجه به دانش بنیان بودن فعالیت های این حوزه ، دولت بسته های حمایتی و مشوق هایی را برای سرمایه گذاری در این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان بیان کرد : بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام گرفته ، استان اردبیل مستعد کشت بیش از ۷۰ گونه گیاه دارویی را داراست و تلاش می کنیم با انتخاب گونه های شاخص از بین انواع مختلف ، کشت صنعتی و وسیع آن را در استان شروع نماییم.

تقی زاده بازار یابی مطلوب ، فروش و تجاری سازی محصولات تولیدی استان را مهمترین مولفه در توفیق برنامه ریزی توسعه و کشت و فرآوری گیاهان دارویی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

فرآوری گیاهان دارویی در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.