سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث جنگل مصنوعی برای مبارزه با خشکیدگی بلوط در کوهدشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت گفت: جنگل مصنوعی برای مبارزه با خشکیدگی بلوط در شهرستان کوهدشت احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صمیمی عبدولی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت درمورد قطع درختان بلوط در بلوطستان منطقه اولادقباد اظهار داشت: بخش وسیعی از این منطقه برای کشت ممنوع اعلام شده، این اقدام با نصب بنر به اهالی اطلاع‌رسانی می‌شود و پس از اطلاع‌رسانی هیچ‌گونه قصوری از کشاورزان پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه قطع درختان بلوط شهرستان کوهدشت به‌طور معمول توسط اهالی بومی انجام می‌شود، افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با سودجویانی که زغال از جنگل‌های این شهرستان تهیه می‌کنند، براساس قانون برخورد می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهدشت با تأکید بر اینکه مبارزه شیمیایی برای مبارزه با آفت موریانه وجود ندارد، عنوان کرد: آفت موریانه در مناطق خشک شیوع دارد و در برخی از مناطق این شهرستان نیز به‌صورت موردی مشاهده شده‌است؛ راه مبارزه با آفت موریانه پارازیت‌های طبیعی بوده که باید به‌صورت بیولوژیکی انجام شود.

وی اعتبارات برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری، عملیات بیولوژیکی و مهار سیلاب در شهرستان کوهدشت را ۳ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: ۲۲۰ هزارهکتار عرصه منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد که از این مقدار ۱۱۷ هکتار جنگل و حدود ۱۰۴ هکتار مرتع بوده که پوشش این جنگل‌ها نیز به‌صورت تنک و نیمه‌انبوه است و نیز جنگل مصنوعی برای مبارزه با خشکیدگی بلوط در شهرستان کوهدشت احداث می‌شود.

انتهای پیام/م

جنگل مصنوعی برای مبارزه با خشکیدگی بلوط در کوهدشت احداث می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.