مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از دستگیری مجدد قاتل سابقه‌دار درختان بلوط در منطقه دادآباد خرم آباد خبر داد.

شیرزادنجفی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان درگفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛گفت: این فرد که همه ساله مبادرت به قطع درختان بلوط می‌کرد، سال گذشته دستگیر و روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه فرد خاطی، درختان بریده شده را به کارگاه‌های مبل سازی در اصفهان و یزد می‌فروخت افزود: فرد خاطی پس از کشیدن حبس و جریمه سنگین، به قید ضمانت و وثیقه آزاد شد.

نجفی ادامه داد: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در حال گشت زنی به یک دستگاه خاور ایسوزو در منطقه دادآباد مشکوک شدند و پس از بازرسی، مشخص شد در زیر کاه و کلش‌ها، درختان بریده شده بلوط را جاسازی کرده‌است.

وی با بیان اینکه فرد متخلف، به جرم قطع درختان بلوط تازه به قید ضمانت و وثیقه از زندان آزاد شده است تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی، متخلف تحویل مراجع قضایی و اموال مکشوفه توقیفشد.

نجفی با اشاره به تمهیدات جدی و سخت‌گیرانه منابع طبیعی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی، افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با گشت زنی‌های مداوم و بی‌وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می‌کنند و به متخلفان و سودجویان اجازه تعرض و دست‌درازی به این منابع ارزشمند را نخواهند داد.

این مقام مسئول در پایان با یادآوری شماره تماس ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع گفت: به‌طور قطع هوشیاری و اطلاع‌رسانی مردم می‌تواند نقش مؤثری در کاهش خسارات ناشی از تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی را داشته باشد

انتهای پیام/م

دستگیری فردی که اقدام به قطع در ختان بلوط کرده بود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پیروز
۱۱:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
اشد مجازات برای این فرد در نظر بگیرید یا کلا به کویر لوت تبعیدش کنید تا قدر درخت و طبیعت بدونه!!!