سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیل سفارت خود را در سرزمین‌های اشغالی به قدس منتقل می‌کند

رئیس‌جمهور جدید برزیل تأکید کرد که سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، رئیس‌جمهور جدید برزیل تأکید کرد که سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

«ژایر بولسونارو» روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل با کسب 7/55 درصد آراء به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد. «بولسونارو» که به «ترامپ برزیل» مشهور است، نماینده جریانهای راست افراطی برزیل است و آشکارا از شکنجه و آزادی حمل سلاح دفاع می‌‎کند. وی همچنین مخالف تساوی حقوق زن و مرد است.

بولسونارو در گفتگو با نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» که روز پنج‌شنبه منتشر شده گفته است همان‌گونه که در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود، سفارت برزیل را به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

به نوشته الجزیرهT برزیل دومین کشوری است که سفارت خود را از تل‌آویو به بیت‌‌المقدس (قدس اشغالی) منتقل می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه دسامبر برخلاف سیاست پیشین آمریکا شهر قدس اشغالی را به عنوان مرکز اسرائیل به رسمیت شناخت و در 14 ماه «مه» سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. جامعه جهانی این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.