نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد دولت استرالیا در حال بررسی انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه مدعی شد استرالیا در حال بررسی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم است.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد وی روز دوشنبه با اسکات ماریسون، نخست وزیر استرالیا، صحبت کرده و ماریسون به وی گفته است که این کشور «در حال بررسی به رسمیت شناختن رسمی اورشلیم (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود به آنجا است.»

دفتر ماریسون تاکنون به این اظهارنظر نتانیاهو واکنشی نشان نداده است.

دسامبر گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با کنار گذاشتن دهه‌ها سیاست رسمی آمریکا، قدس را به عنوان «پایتخت» اسرائیل به رسمیت شناخت و فلسطینیان و جهان عرب را به شدت خشمگین کرد.

سفارت آمریکا در ماه مه تنها سفارت یک کشور خارجی در شهر قدس بود. گواتمالا و پاراگوئه از اقدام آمریکا تبعیت کردند. هر چند پاراگوئه ماه گذشته هیئت دیپلماتیک خود را به تل‌آویو بازگرداند. اسرائیل در واکنش به این اقدام، سفارت خود را در پاراگوئه بست.

نتانیاهو تلاش خود را به منظور ترغیب دیگر کشور‌ها به انتقال سفارت خانه‌هایشان به قدس به کار گرفته است.

روزنامه استرالیایی «سیدنی مورنینگ هرالد» نیز به نقل از ماریسون نوشت «به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس اشغالی) سوالی است که در ماه‌های آینده با همکاران خود در کابینه آن را بررس خواهیم کرد.»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار