ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، قدس را بخشی از حقوق فلسطینیان دانست.

تشکیلات خودگردان فلسطین:قدس بخشی از حقوق مردم فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه با اشاره به طرح شکایت از آمریکا برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، قدس را بخشی از حقوق مردم فلسطین دانست.

المالکی گفت: «ما بی تردید از حقوق خود و مردم مان دفاع می کنیم و هرگونه اخاذی سیاسی و مالی را رد می کنیم. پس از اجرای شرایط لازم برای پرونده دعوی علیه آمریکا، این مورد به طور رسمی در رجیستری دیوان بین المللی دادگستری به جریان خواهد افتاد.»

وی تاکید کرد در ماه مه پیامی در خصوص به جریان انداختن پرونده شکایت از آمریکا به وزارت امور خارجه این کشور ارسال شده است. این پیام پیش از به جریان انداختن پرونده شکایت به وزارت امور خارجه آمریکا تحویل داده شد.

المالکی گفت: «آمریکا پاسخ رسمی به پیام مقامات فلسطینی مبنی بر خودداری از انتقال پایتخت خود از تل آویو به قدس نداده است. با این حال، ما شرایط را برای طرح دعوی از آمریکا فراهم کرده ایم.»

روز گذشته [جمعه] مقامات فلسطینی علیه آمریکا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کردند. این شکایت در پی اجرای تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی مطرح شد. پرونده مطرح شده درباره نقض کنوانسیون وین و قطعنامه شورای امنیت است.

رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را عملی کرد. این تصمیم به معنای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نقض حقوق مسلمانان است. تصمیم ترامپ، واکنش های گسترده ای را در سراسر جهان اسلام به دنبال داشت. مردم فلسطین همچنان با برگزاری هفتگی تظاهرات روز بازگشت بزرگ، این اقدام آمریکا را محکوم می کنند.

قدس شرقی در سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و به قلب درگیری های فلسطینی ها با صهیونیست ها تبدیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فلسطین ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار